Úgy néz ki, hogy komoly tervei vannak az eSprinterrel a Mercedes-Benznek. A típussal kapcsolatos legújabb sajtóközlemény alapján legalábbis az sejthető, hogy az eSprinter még sokáig a vállalat furgonos divíziójának, a Mercedes-Benz Vans-nek az egyik nagy reménysége marad.
Azzal senkinek nem mondunk újdonságot, hogy az eSprinter a nagy sikerű Sprinter elektromos reinkarnációja, amire a szigorodó szén-dioxid kibocsátási normák miatt egyre nagyobb feladatok várnak majd! Éppen ezért a Mercedes-Benz egy komolyabb szintre emeli a furgont és egy dedikált padlólemezt szán annak, ez lesz az EVP (Electric Versatiles Platform) padlólemez. Segítségével nagymértékben megnő az eSprinter variálhatósága, legyen szüksége a megrendelőnek mentőautóra, vagy éppen platós brigádautóra!
Az EVP fejlesztésére a Mercedes-Benz Vans nagyjából 350 millió eurót szán. Marcus Breitschwerdt, a divízió vezetője így nyilatkozott a bejelentés kapcsán:
„A következő generációs eSprinter megadja számunkra annak lehetőségét, hogy sokféle felépítménnyel lássuk el. Ez teszi lehetővé azt, hogy megrendelőink megannyi igényét ki tudjuk elégíteni, akik különböző szektorokban vannak jelen és igényük van az emisszió-mentes elektromos meghajtásra.”
Maga az eSprinter már jelenleg is kapható, egészen pontosan 2019 decemberében kezdődött meg a gyártás Düsseldorfban. Az eSprinterben 1 darab elektromos motor fog helyet foglalni, az is az első tengelyt hajtja meg 85 kW teljesítménnyel és 300 Nm nyomatékkal.
Akkupakk tekintetében három, vagy négy modulból álló akkupakk közül válogathat a vásárló. A nagyobb, 4 modulos akkupakk 55 kWh kapacitást rejt, a kisebb 3 modulos pedig 41 kWh-t. Előbbivel 168 km, míg utóbbival 115 km-t tehetünk meg, ha a maximális rakománytömeggel számolunk, ami itt 891 kg. A villámtöltés kapcsán a CCS interfészt használhatja a sofőr. A Daimler szerint 80%-os töltöttséget lehet ezzel a metódussal elérni 30 perc alatt.
A most bejelentett EVP padlólemeznek vélhetően az Amazonnal megkötött furgonrendelés is segített megszületni, hiszen csak ide 1800 darab elektromos járművet kell leszállítani, előreláthatóan többféle kivitelben és méretben.
Jeff Bezos, az Amazon alapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy “Az 1800 tisztán elektromos modell beszerzése egy újabb lépés afelé, hogy a legfenntarthatóbb flottát hozzuk létre a világon. Továbbá nagyon gyorsan, még idén szeretnénk ezeket Európa útjain látni.”