Elektromos rallyautót visz Dakarba az Audi

0

Úgy tűnik, a négykarikás márka újra rallyversenyezni fog, a nagy visszatérésben pedig oroszlánrészt vállal egy elektromosan hajtott terepjáró is. A német autógyártó renderekkel csigázza rajongóit, melyeken az új elektromos off-road prototípust lehet feltételezni. A gép először 2022-ben vesz majd részt a Dakar-rallyn.

Régebben az Audi nagy sikert aratott a pályán a B-csoportos rallyautók hírhedt szegmensében, az Audi Sport Quattro S1 típussal, a közelmúltban azonban távol maradtak a hagyományos autósporttól, és sokkal inkább az elektromos szegmensben – mint például a Formula E – zajló versenyre koncentráltak.

Először 2017-ben beszélt a vállalat egy esetleges elektromosan hajtott rallyautó koncepciójáról, most pedig bejelentették, hogy elektromos járművel fognak versenyezni a 2022-es Dakar-rallyn:

„Az Audi a motorsport egyik legnagyobb kihívásával néz szembe: a négygyűrűs márka először 2022-ben vesz részt a híres Dakar-rallyn egy innovatív prototípussal. Az alternatív hajtáskoncepció első alkalommal ötvözi az elektromos meghajtást egy nagyfeszültségű akkumulátorral és egy rendkívül hatékony energiaátalakítóval.”

Markus Duesmann, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke és az igazgatótanács műszaki fejlesztésért és a termékpalettáért felelős tagja elmondta:

„A Formula E végig kísérte az Audi márka átalakulását. Ma az elektromobilitás a vállalatnál már nem a jövő álma, hanem a jelen valósága.”

Az Audi e-tron sok piacon – köztük több európain is – bestseller. Az RS kivitel az e-tron GT-vel együtt hamarosan az Audi sportos oldalát, a vezetés szabadságának élményét hozza el az utak és az elektromobilitás szerelmeseinek. 2025-ben pedig az előzetes spekulációk szerint az eladások mintegy 40 százalékát tisztán elektromos járművek és plug-in hibridek teszik majd ki a cégnél.

„A jövőnk miatt is tesszük meg a következő lépést az elektromos motorsportban, a legszélsőségesebb körülményekhez alkalmazkodva. A Dakar Rally által kínált számos technikai kihívás tökéletes tesztpálya számunkra ebben a tekintetben.”

A bejelentéssel az autógyártó közzétett egy sejtelmes képet is arról az elektromos off-roadról, amelyet a rallyn való részvételre terveztek:

Míg a fő energiaforrás egy akkumulátor lesz, a márka azt állítja, hogy generátorként a nagyon hatékony TFSI motorra is számíthatnak majd a pilóták:

„Az alternatív hajtási koncepció alkalmazásával a Dakar Rallyn az Audi most a legszélsőségesebb körülményekkel néz farkasszemet. A járművet nagy teljesítményű elektromos motor hajtja majd. Az ehhez szükséges energia egy nagyfeszültségű akkumulátorból származik, amelyet szükség szerint feltölthetünk, ha egy nagyon hatékony TFSI motorra váltunk. A cél az elkövetkező években folyamatosan javítani az elektromos hajtáslánc és az akkumulátor teljesítményét. Az ebben a folyamatban szerzett tapasztalatokat ezután be kell építenünk a jövőben érkező e-autóinkba, melyeket sorozatgyártásba tervezzük vinni.”

A vállalat azt is megerősítette, hogy a Dakar Rally felváltja az Audi szereplését a Formula E-ben.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”