Egy újabb lépéssel került közelebb a Volkswagen ahhoz, hogy a kitűzött karbon-mentes autógyártást megvalósítsa, ez lenne a VW-nél a goTOzero direktíva. Ennek csak egyik eleme az, hogy a gyártás helyszínén az összeszerelés olyan energiák felhasználásával történjen, ami megújuló forrásból származik. Erre amúgy kiváló példa a győri Audi gyár tetejére telepített napelempark, ami egyben jelenleg Európa legnagyobb tetőn elhelyezett parkja is.
A folyamat következő eleme a gyárak közötti nyersanyagmozgatás ökológiai lábnyomának csökkentése, vagy teljes megszüntetése. Erre eddig kiváló példa volt a Porsche, hiszen a vállalat azt állítja, hogy gyárai között az anyagmozgatás tisztán elektromos kamionokkal (MAN) történik. A kamion a két telephelyüket összekötő 19 km-es szakaszon teljesít szolgálatot. Az egyik végpont Stuttgart-Zuffenhausenben található, míg a másik a Freiberg am Neckar-béli logisztikai központja lesz a gyártónak.
Most pedig a Volkswagen adott ki egy sajtónyilatkozatot, ami arról számol be, hogy a vállalat teljesen zöld logisztikai útvonalat épített ki arra, hogy az akkumulátorokat mozgassa. Thomas Zernechel (a Volkswagen Csoport Logisztikai Vezetője) elmondta, megvalósult az a lehetőség, hogy a vállalat teljes egészében vasúti közlekedés révén juttassa el gyárai területére az akkumulátorokat.
A megoldás lényege, hogy az LG Chem lengyelországi akkumulátorgyárából (Wroclaw) a legyártott akkucellák vasúton érkeznek meg a Volkswagen braunschweigi gyárába, ahol aztán ezekből a cellákból elkészülnek a beépítésre kész akkupakkok. Majd ezek az akkupakkok szintén vasúti úton érkeznek meg Zwickauba, ahol az ID.3 és ID.4 típusok alvázaiban találnak végső otthonra.
Az igazsághoz hozzátartozik, a braunschweigi gyárnak nincsen vasúti végpontja, de a vasútállomás és a gyár között elektromos kamionok mozgatják az akkumulátorokat. A fenti képen látható logisztikai útvonal részletekben már létezett, ám most tudott megvalósulni a teljes vasúti anyagmozgatás. A számítások szerint ezzel a szállítási módozattal évi 11 000 tonna szén-dioxiddal kevesebb kerül a légkörbe. A VW speciálisan erre a feladatra tervezett vasúti kocsikat hozott létre, maximálisan kihasználandó a rendelkezésre álló teret, természetesen a szállítható tömegre vonatkozó előírások betartásával. Jelenleg heti 5-ször térül-fordul egy szerelvény Braunschweig és Zwickau között. A vasúti szolgáltató a DB Cargo és elmondásuk szerint a szerelvény energiaellátásában zöld energiák is segítenek.
A zwickaui gyár maga is keményen dolgozik az ökológiai lábnyoma csökkentésén, 2017 óta 60 százalékkal csökkentették a kibocsátást, ami 100 000 tonna/éves szintet jelent.