Idén szeptemberben a Tesla Battery Day alkalmából több fontos információ is napvilágot látott, ám akkor mindenki a forradalminak kikiáltott 4680-as Tesla-Cella bejelentésére várt. A bejelentés meg is történt, ám szerintem egy ugyanilyen fontos információról is beszélt akkor Elon Musk. Először beszélt nagyközönség előtt arról, hogy a vállalat tervei között van egy 25 000 dolláros városi, autonóm képességekkel is felvértezett elektromos autó, ráadásul 3 éven belül a piacon lenne! A legjobb pedig, hogy Musk is „elérhető áru” autóként hivatkozott rá, amit a Tesla akkumulátorcellájának és akkumulátorgyártási folyamatának egyszerűsítésének köszönhetően érnek el. További infókat sajnos nem árultak el Muskék, de egy régebbi Tweetjéből kiderül, hogy nagyjából 321 kilométeres hatótávra lesz képes a városi Tesla egyetlen töltéssel.

Most további információk derültek ki az autóról, többek között az egyik legfontosabb is, ami a tervezés helyszíne. Miért fontos ez ennyire? A Föld kontinensein eltérő ízlésvilág az uralkodó annak tekintetében, hogy milyen a SZÉP AUTÓ. Amerikában a pickup, Kínában a hosszú és nagy szedán, míg Európában a kombi és a csapott-hátú (hatchback) kivitelek tarolnak. Az SUV egy univerzális ütőkártyának tűnik ebben a játszmában. A bevezetőben említett új Tesla autó már az első nyilvános dizájnképen is egy hatchback képét mutatja nekünk és Elon Musk is leginkább Európának szánhatja ezt a modellt. Az alábbi látható interjú értelmében a berlini Tesla Design Center erős esélyekkel indul az autót tervező iroda címéért!

Talán ezért is beszélt egy most nyilvánossá vált interjúban erről kicsit részletesebben is:
„Úgy vélem, hogy igen sok tehetséges dizájner és mérnök található Európában. Legtöbbjük kiváló adottságokkal bír, ebből következően ők olyan helyen dolgoznának legszívesebben, ahol megélhetik ezen képességeiket. Nem hinném, hogy ők szívesen dolgoznák át európaivá azt, amit eredetileg Kaliforniában terveztek. Szerintem hagyni kell őket, hogy kibontakozzanak és valami egyedit alkothassanak.”
Aztán szóba került Berlin, valamint az, hogy ottani látogatása során sokszor okozott neki a parkolóhelyek mérete egy Model X használata során.
„Európa számára szerintem lenne értelme kitalálni egy kompakt autót – esetleg ferde hátút vagy valami hasonlót. Valamit, amit az adott régióban élő emberek a legszívesebben birtokolnának. Az Egyesült Államokban a közízlés személyes okokból a nagyobb testű járműveket fogadja el, míg Európában a kisebb méret a nyerő. Ha sűrűn lakott városi környezetben él valaki, akkor fontos, hogy a szűk parkolóhelyeken is elférjen.”