Úgy néz ki, az LG Chem és a Tesla egyre több területen talál egymásra, ami érthető, hiszen az egyik fél kínál, a másik pedig keres. A Business Korea értesülése szerint pedig 2021 elejétől új szintre léphet a két vállalat üzleti kapcsolata, hiszen a jövő év elejétől Kínában készülő Tesla Model Y-ok akkupakkjába bizony LG Chem akkucellák kerülnek. Ha már 2021, a berlini Model Y gyártásának beindítása is akkorra esedékes!
A Model Y egy közepes méretű, teljesen elektromos SUV lesz, ami alapjaiban megegyezik a Tesla Model 3-mal. Ez lesz a második Tesla típus, ami az amerikai márka sanghaji gyárában készül majd, párhuzamosan a már említett testvérmodellel.
A Tesla az Y esetében is cilinderes cellákat fog beépíteni az akkupakkba, ám a cellák kémiája még kérdéses. A koreai lapértesülés NCM (Nikkel-Kobalt-Magnézium) akkumulátorokról beszél, de talán idővel lesz arra is lehetőség, hogy az LG is átvegye az új, kobalt-mentes technológiát (LFP (lithium iron phosphate – lítium vas foszfát), amivel már a CATL is rendelkezik és ilyen cellák kerülnek a MIC Model 3 gyomrába is. Ezért is furcsa az eredeti cikk, hiszen az arról ír, hogy a Model Y cellaszállítója kizárólag az LG Chem lesz, a Panasonic és a CATL kizárásra került a beszállítók közül. Hamarosan elválik, mi lesz végül.
Jelenleg az LG Chem a Tesla Model Model 3 szedán drágább verzióba szállítja a cellákat, míg az „olcsóbb kivitelek” kapják az LFP kémiás egységeket a CATL-től. Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy ha már a Tesla és az LG Chem jelenleg is együttműködik, mi a helyzet a nyilvánosságra került tűzveszélyes cellák esetével? Sajnos a Chevrolet Bolt és a Hyundai Kona is érintett a problémában, mindkettő autó esetében az LG Chem akkucellákkal voltak problémák.
Természetesen a Tesla maga is fog akkucellákat gyártani házon belül, de ennek beindítása és legfőképpen a felfuttatása nem kevés időt fog felemészteni. Addig is jól jön minden külső gyártói kapacitás, reméljük Tesla modelleket nem fog érinteni cellazárlat miatt kialakuló tűzeset és anyagi kár.