Az elektromos szállítmányozás és árumozgatás iránt érdeklődőknek bizonyára nem kell bemutatni a StreetScooter vállalatot, akik elsősorban a német piacon vállalkoztak arra, hogy tisztán elektromos furgonokkal segítsék megrendelőik munkáit a kiszállításokkal kapcsolatban.
A cég már nagyon régóta foglalkozik elektromos furgonokkal, egészen pontosan 2010 nyarán alapították a németországi Aachenben. Ők már akkor kitűzték célul a tisztán elektromos áruszállítást és az azt kiszolgáló infrastruktúrát. Három modellel voltak jelen a piacon, mindhármat Németországban gyártották: a Work és Work L Aachen-ben és Düren-ben készült, a Work XL pedig a Ford kölni gyárában. Ez a modell egyébként a Ford Transit alvázára épül. Annyira jól ment a cégnek, hogy a DHL (Deutsche Post DHL Group) 2014-ben megvásárolta a céget, amit aztán saját elektromos flottájának felépítésére használt fel. A DHL bár nem kívánt gyártó lenni, de másként nem tudott olyan elektromos furgont beszerezni, ami minden igényét lefedte volna.
Ment is a gyártás szépen, 2019 végén a DHL a saját állományban lévő StreetScooter-ek számát 10000 darabra bővítette, jelenleg pedig körülbelül 11000 darab van a birtokukban. Ami igazán meglepő, hogy a StreetScooter a DHL szerint masszív veszteséget termelt csupán, így 2020 tavaszán bejelentette, hogy leányvállalata, a StreetScooter befejezi az elektromos járművek gyártását. Egyedül 2019-ben mintegy 100 millió eurós veszteséget okozott. A cég már idén berekeszti a termelést, a StreetScooter számára pedig elkönyvelnek 300-400 millió euró veszteséget.
Innen azt hihetnénk, hogy vége a történetnek, ám egy német parlamenti politikus Oliver Krische szívügyének érzi a StreetScooter vállalat sorsát és meglepő módon közvetlenül Elon Musknak írt levelet, hogy karolja fel a vállalatot! Az esetről a Der Spiegel számolt be:
„Oliver Krische szokatlan eszközzel próbálja biztosítani a StreetScooter túlélését. A Bundestag zöld párti politikusa személyesen írt levelet a Tesla alapítójának, Elon Musknak, hogy az vegye meg az aacheni-központú elektromos furgongyártót, hogy onnantól a Tesla szárnyai alatt folytathassa a gyártást.”
A gyártás leállításáig a StreetScooter összesen 15 000 elektromos járművet gurított ki a gyáraiból, melyek moduláris akkupakkal érkeztek (30-90 kWh, igény szerint), 80 és 200 km közötti hatótávval.