Milánó városa az elektromos buszokban látja a jövőt

0

A Milánó központú, tömegközlekedéssel foglalkozó ATM 100 új elektromos buszt rendelt a Solaris nevű cégtől. 

Az elektromos buszok gyártásával foglalkozó Solaris cég elmondása szerint a 100, Urbino 12 típusú modellt legkésőbb 2021-re fogják szállítani Milánóba. A város célja egyébként nem más, mint hogy legkésőbb 2030-ra a teljes buszflottát leváltsák hagyományos meghajtásúról elektromos meghajtásúra, ezzel is biztosítva a tisztább levegőt és környezetet. 

Hogy ezt a célt teljesítsék, már 40 modellt munkába is állítottak, amelyek egy régebbi megrendelés keretein belül készültek el, valamint a Kiepe Electric céggel már kiépítették a töltéshez szükséges hálózatot és infrastruktúrát.

„Rendkívül boldogok vagyunk, hogy lehetőségünk van több elektromos Solaris busszal ellátni a milánói tömegközlekedésért felelős ATM-et. Hatalmas befektetés ez nemcsak a modern, biztonságos és kényelmes önkormányzati közlekedésbe, hanem mindenekelőtt a tiszta levegőbe, valamint egy jobb életminőségbe.”- mondta Alberto Fiore, a Solaris Italia ügyvezető igazgatója.

Az ATM úgy döntött, hogy két újszerű megoldással is felszerelteti a buszokat, amelyeket a Solaris először 2019-ben mutatott be: egy Mobileye Shield + blind spot nevű funkciót, amely a sofőrnek segít az általa nem látott területek megfigyelésével, ezzel is elkerülve az esetleges baleseteket, valamint a visszapillantó tükrök helyett kamerák fognak segíteni a sofőrnek a tájékozódásban. 

A Solaris ezzel a megrendeléssel egy újabb mérföldkőhöz fog érni, ugyanis nemsokárra legördül az ezredik általuk gyártott elektromos busz is a gyártósorról, ezen teljesítményről Petros Spinaris, a Solaris Bus & Coach elnökhelyettese a következőket mondta el: 

„Az elektromobilitás nem csak egy üres kifejezés. Nagyon büszkék vagyunk az ezer eladott elektromos buszra, amely eredményért cégünk minden tagja nagyon keményen dolgozott.”

Milánó városa nagyon jó úton halad: egy egyértelmű célt tűztek ki, belátható időn belül. A tömegközlekedés nagy részben felelős egy város rossz levegőminőségéért, ezért is praktikus ötlet elektromos meghajtásra váltani ezen a téren. Kíváncsian várjuk, hogy fog kinézni Milánó városa 2030-ban!

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.