Vision “Renndienst”, az elkaszált Porsche egyterű

0

Van valami különös és elgondolkodtató abban, amit az autógyártók csinálnak tanulmányautó címen. Ezeken a darabokon lehet végig követni, hogy egy adott márka vezetősége és a mérnökök milyen irányba próbálnak nyitni, legyen szó éppen dizájnról vagy funkcióról. A legjobb része a dolognak az, amikor maguk az autógyártók mutatják ezeket meg és nem szivárogtatás útján derülnek ki. Legutóbbi ilyen érdekesség a Volkswagen 1989-es próbálkozása volt, ami jobban megnézve vehető a mostani ID.3 elődjének is.

Ha már a VW Konszern került említésre, elmondjuk, hogy legutóbb pedig a Porsche mutatta meg, miket főzött a boszorkánykonyhájában 2005 és 2019 között. Ők még nem csináltak ilyet, ez az első alkalom, hogy betekintést engednek a színfalak mögé. Az esemény a „Porsche Unseen” nevet kapta és a gyártó az alábbi gondolatokat fogalmazta meg ennek kapcsán:

„A Porsche elsőként mutat be eddig féltve őrzött dizájn-tanulmányképeket a 2005 és 2019-es időszakból „Porsche Unseen” néven. A sportautógyártó látványos víziókat mutat be 15 különböző autóról. Ily módon a Porsche exkluzív betekintést nyújt tervezési folyamatába – az első rajztól kezdve a sorozatgyártásra kész modellig.”

A ma bemutatott tanulmányautó egy elektromos kisteherautó, vagyis „van” és a Renndienst nevet kapta megálmodóitól. Sajnos az utastérről nem láthatunk képeket.

Az autó teljes valójában megalkotásra került 2018-ban, nem csak papíron létezett. A Porsche tervezte is bemutatni, ám végül elkaszálták az ötletet. A gyártó az alábbi megjegyzéseket tette közzé a képek mellé:

„A Porsche „Renndienst” nevű jövőképe (2018; 1: 1 hard model) egy családbarát űrkoncepció szabad értelmezése legfeljebb hat fő számára.A tervező csapat futurisztikus „űrsiklót” tervezett, izgalmas arányokkal.A tanulmány bemutatja, hogyan lehet a Porsche design DNS-ét a jellegzetes felületi modellezéssel átvinni a márka számára eddig ismeretlen járműszegmensbe.A belső térben az utasok kényelmes és moduláris utastérre találnak.A vezető a központi vezetőülésen ül.A teljesen elektromos hajtástechnika az alvázban található.Ennek eredményeként az utasok szokatlanul nagyvonalú teret és utazási élményt élvezhetnek a Porsche-szerű hangulattal kombinálva.

A most felfedett sorozatban sajnos nincsen több elektromos modell, de érdekes látni, hogy ilyen irányba is nyitott volt a márka!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!