Míg az Egyesült államokban a Tesla Semi, addig Európában a Volvo kamionos üzletága lesz vélhetően a piacvezető, ha az elektromos szállítmányozás térnyerését vesszük górcső alá! Mindkét régióban már használatban vannak a gyártók elektromos kamionjai, így a velük kapcsolatos tapasztalatok folyamatosan érkeznek vissza a márkák mérnökeihez. A Tesla a Semi kamionokkal szállítja az alkatrészeket a gyárai között, míg a Volvo kamionjai már jelenleg is munkában vannak olyan feladatkörökben, amik európai nagyvárosok környékén igénylik ezt a méretet. Leginkább lokális-jellegű árumozgatásra és szemétszállításra gondolhatunk itt.
A Volvo kamionos üzletága, a Volvo Trucks tehát már eddig is jelen volt az elektromos kamionok piacán két modellel. Az első elektromos Volvo kamion a 2018 tavaszán bemutatott Volvo FL Electric volt, ami a 16 tonnás méretosztályban játszik, 100 és 300 kWh közötti akkupakkal. Pár hónappal később pedig jött a 26 tonnás nagyobb testvér is az FE Electric. Ezek értékesítése már az idei év tavasza óta folyamatos, ráadásul mindkét kamion esetében az akkucellák szállítója a Samsung SDI.
A fenti két modellhez érkezik a Volvo FH Electric, Volvo FM Electric és Volvo FMX Electric trió, utóbbit kifejezetten az építőipar igényeihez fejlesztették. A modellek legnagyobb szerelvénytömege 44 tonnában lesz maximalizálva, ezzel még több árut tudnak majd megmozgatni ezek az elektromos kamionok. Az új trió rendelhetősége 2021-ben kezdődik, míg a sorozatgyártás csak 2022-ben indul be. Az észak-amerikai piacra is gondolt a Volvo Trucks, hiszen oda a VNR Electric modellel készülnek, ráadásul a modell gyártása már 2020 december 3-án megindul!
A kamionok műszaki adatai még nem ismertek, de az igen, hogy a hatótáv (kiépítéstől függően) akár 300 km is lehet. Sőt, az akkumulátor-alapú tisztán elektromos meghajtás mellé hamarosan hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc is megjelenik a kínálatban.
„A személyes igény, valamint a távolsági fuvarozásra szolgáló elektromos járművek érkezése még ebben az évtizedben eljön. Ezek pedig nagy hatótávolságú, akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók lesznek. A Volvo Trucks célja, hogy hidrogén üzemanyagcellákkal hajtott elektromos teherautókat értékesítsen az évtized második felétől, továbbá, hogy a cég teljes termékpalettája 2040-ig mentes legyen a fosszilis energiahordozóktól.”