Van az úgy, hogy egy tipp nem jön be, ez most ismét beigazolódott. Október 13-án írtunk arról, hogy az Egyesült Államokban, Austinban épülő új Gigafactory lehet a helyszíne elsőként az új 4680-as cella gyártásának. Cikkünk alapját az Austin Business Journal magazin írása adta, szerintük itt fog elsőként készülni az új akkumulátor, amit arra alapoztak, hogy a Tesla benyújtott az illetékes helyi hatósághoz (Texas Commission on Environmental Quality) egy kérelmet a levegő-tisztasággal kapcsolatban és ebben a kérelemben pedig megbújik egy érdekesség is:
„A létesítményen belül egy akkucella előállításra alkalmas üzem létesül, gépjárművekben használatos akkupakkok előállítása céljából.”
Valóban lehetett volna erre következtetni, de úgy tűnik, másként lesznek a dolgok. A Panasonic hivatalosan bejelentette ugyanis, hogy együttműködésben a Teslával, ők fognak segédkezni a Battery Day-en bemutatott újdonság gyártásában, ráadásul mindez Fremontban fog zajlani! A szeptemberi eseményen amúgy Musk elmondta, hogy az akkugyártás szempontjából Fremont lesz a tesztüzem, egy éven belül évi 10 GWh kapacitással. Ha ez összejött, akkor jöhet a 100 GWh 2023-ra, míg 2030-ra 3000 GWh a cél!
A Panasonic bejelentése után egy konferenciahívás alkalmával Hirokazu Umeda , a márka pénzügyi vezetője (Chief Financial Officer) az alábbiakat mondta el:
„Jelentős tudásbázissal rendelkezünk az új akkumulátorral kapcsolatban. Munkálatainkat közvetlenül a Tesla Battery Day bejelentését követően már megkezdtük és ezzel párhuzamosan készülünk egy prototípus gyártósorral is.”
Úgy tűnik tehát, hogy a Tesla maga kifőzte a boszorkánykonyhájában amit akart és a gyártásban továbbra is számít partnereire, mint amilyen a Panasonic is. De Kínában ott van még a CATL valamint az LG Chem, vélhetően őket is bevonják a gyártási folyamatokba. Utóbbi egyébként maga is készül a saját forradalmi akkucellájával. Erről még nincsenek részletes ismereteink, ám az LG Chem elmondta, hogy az energiasűrűség az új cellájuk esetében ötszöröse, míg a teljesítménye hatszoros lesz a jelenlegi technológiának. Meglepő módon a Tesla új, 4680-as cellája is ilyen paramétereket vonultat fel. Ezek után kíváncsiak vagyunk az LG újdonságának méreteire is, remélhetőleg nem 46 mm átmérőjű és 80 mm magasságú lesz.