Gombamód szaporodtak a Tesla Supercharger állomásai

0

A Tesla nem csak az autóeladásokba húzott bele az utolsó három hónapban, hanem a töltőállomások telepítésébe is. 2020 harmadik negyedéve elég erősnek bizonyult a Supercharger hálózat bővítése szempontjából. 

A Tesla 146 új állomással bővítette jelenlegi állományát, ami 1,337 darab új töltőfejet jelent. Így világszerte már 2,181 helyszínen összesen 19,437 töltőfej áll rendelkezésre a Tesla tulajdonosok számára. Ami az előző évhez képest 32-33 százalékos növekedést jelent.

Tehát nagyjából a harmadával nőtt a számuk, azonban az összteljesítményük ennél jóval nagyobb arányban növekszik a V3-mas 250 kW-os töltők megjelenésének köszönhetően. 

Jelenleg egyébként egy töltőállomáson átlagosan 8,9 fej áll az autósok rendelkezésére, ami némi visszaesést jelent az előző negyedév 9,2-es átlagához képest.

A Supercharger hálózat növekedése 2018 elejétől kezdve:

forrás: insideevs

A legnagyobb töltőállomás jelenleg a Tesla Sanghaji gyáránál található, ahol egyszerre akár 60 autót is tölthetünk. Továbbá a gyár területén található a világon a legsűrűbb a Supercharger hálózat.

A Tesla az autógyártók közt egyedülálló szolgáltatást biztosít a vásárlói számára, egy olyan töltő hálózattal mely önmagában is óriási bejárhatóságot biztosít az egész világon. Manapság már tényleg nagyon sok helyre el lehet jutni csupán ezt a hálózatot használva és még mindig rohamos ütemben növekszik a töltők száma. Azonban a Tesla tulajok abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a saját hálózatukon kívül más szolgáltatók töltőoszlopait is igénybe vehetik, ami fordítva sajnos nem igaz.

A Tesla nagyon korán és nagyon helyen felismerte azt, hogy az elektromos autók elterjedéséhez nélkülözhetetlen a jól kiépített infrastruktúra. A cég azonban nem csak egyszerűen bővíti az állomások számát, hanem naprakészen is tartja azokat, például a V2-es töltőoszlopok lecserélésével. 

Természetesen már a többi autógyártó is belátta, hogy mennyire fontos a jól kiépített töltőhálózat infrastruktúra. A BMW, a Daimler, a Ford és a Volkswagen például közös vállalkozásba kezdett 2017-ben és ez lett az IONITY töltőhálózat, ami azóta meghatározó szerepet tölt be az Európa e-autós infrastruktúrájában.