Elindult a kínai Tesla Model 3 Európába

0

Valamikor szeptember közepén írtam arról, hogy a Tesla gondolt egy merészet és úgy döntött, hogy Európa Model 3 iránti éhségét ezentúl nem csak a fremonti gyár fogja kielégíteni, hanem más segítséget is igénybe vesz. Ez a terv pedig arról szólt, hogy a Giga Sanghaj termelési kapacitásának egy része kerül átcsoportosításra Európába. Erről a Bloomberg számolt be még szeptember 11-én és most pedig nagyon úgy tűnik, hogy beletaláltak a közepébe. A hírt érdekes módon akkor nem erősítette meg Elon Musk. Twitter posztjában elmondta, hogy az „elérhető” árú Model 3 és Y kivitelek, melyek Sanghajban készülnek, jelenleg csak Kínának elérhető.

Nos, úgy tűnik csak kivárt a Tesla, de hogy a hír igaz, az már tuti, legalábbis a Model 3 Standard Range Plus esetében biztosan. Egy francia vásárló, aki egy ilyen kivitelt vásárolt, a kapott számlán kiszúrt egy érdekességet a megrendelt autó típusánál: Model 3 – China

Egy Tesla esetében, ha megnézzük a sorozatszámot (VIN), akkor az alábbiakra kell figyelnünk, hogy láthassuk a gyártás évét és helyét: LRW-XXXXXLCXXX

L= 2020-as gyártási év

C= a gyártó ország CHINA

Van pár előny, ami a kínai (MIC – Made In China) Model 3 mellett szól, a legfontosabb az új akkumulátortechnológia jelenléte, ami a fremonti gyártásúakban még nincsen benne. Egészen pontosan a kobalt-mentes LFP (lithium iron phosphate – lítium vas foszfát) celláról van szó. Mindez azért lenne egy kiváló hír, hiszen ez már egy olyan akkumulátor lenne, ami híján van az egyik legvitatottabb akkumulátor alapanyagnak, ami a Kobalt. Az ásvány nevéhez sok rossz hír társul, mint például a rabszolga- és gyermekmunkával történő bányászás, embertelen körülmények között. De a rossz hírén túl az ára is azon tényezők közé sorolják a kobaltot, amiért az nem egy szívesen látott anyag az akkumulátorgyártásban (sem). Így az LFP cella gyártása olcsóbb lenne, ami talán a jövőbeni végső árra is hatással tudna lenni az összes olyan típus esetében, amit ezzel a technológiával szerelnének. A Technológia szállítója a CATL.

Pár napos csak a hírünk, miszerint a Tesla felpörgette a kínai termelési kapacitásokat, úgy tűnik ez áll a dolog hátterében!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!