Több ezer robotot rendelt a Volkswagen az e-autók összeszereléséhez

0

Azt már eddig is tudtuk, hogy a német cég élen jár az elektromos autózás piacán, de hogy ezt a pozícióját megtarthassa, és még tovább növelhesse a gyártási számokat, automatizált gyártósorokat fognak használni.

Az automatizált gyártóberendezések két helyről érkeznek: 1400 darab a japán Fanuc névre hallgató cégtől, valamint további 800 darab a svéd ABB-től. A japán termékeket az amerikai chattanoogai gyárba, valamint a német emdenibe, míg a svédeket a hanoveri gyárakba tervezik használatba helyezni. A robotok elsődleges feladata a karosszéria, valamint az akkumulátorok összeszerelése lesz.

A két megbízott cég szerepe annak fényében érdekes, miszerint eddig szinte az összes németországi gyárában a Volkswagen a Kuka nevezetű robotikával foglalkozó cégtől rendelt berendezéseket. Bizonyos beszámolók szerint, 2016-ban a Kukát felvásárolta egy Midea nevezetű kínai cég, a német autógyártó pedig megpróbál függetlenedni.

A Volkswagen egy ideje már több jelenlegi gyárban megkezdte az átépítéseket és a gyárak felkészítését az elektromos autók sorozatgyártására, ilyen volt az emdeni, hanoveri, valamint a chattanoogai is. A tervek szerint 2022-től az amerikai és az emdeni gyárban az ID.4-et, míg a hanoveri-ben az ID.Buzz sorozatgyártását fogják végezni.

Christian Vollmer, a gyártási és logisztikai igazgatóság tagja szerint ezek a gyárak abszolút világvezetők lesznek az automatizált gyártósorok között. Josef Baumert, aki hasonló pozíciót tölt be a cégnél, mint Vollmer, a következőt mondta el a hanoveri gyárról:

„Az ID.Buzz modell bevezetésével befejezzük a folyamatban lévő hannoveri üzemünk korszerűsítését, amely az ebben a gyárban gyártott összes többi modell számára is előnyös lesz.”

A szavaiból kivehetjük tehát, hogy a hanoveri gyárban nem csupán az elektromos autókat fogják az automatizált gyártósoron készíteni, hanem hagyományos meghajtású modelleket is.

Összességben a Volkswagen csoport 33 milliárd eurót szán 2024-ig az elektromos autózás fejlesztésére, ebből minden bizonnyal sok pénzt fognak szánni azokra a gyárakra, ahol a gyártósorok lesznek kialakítva az elektromos modellek számára.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.