Többször is írtunk már arról, hogy milyen szerepben fog a Volkswagen tisztán elektromos modellje, az ID.3 tetszelegni. Nagy megújulások közepén van a márka, aminek egyik jele a közelmúltban lezajlott logócsere is. A közeledő nyomás az Európai Unió irányából a szén-dioxid kibocsátási normák szigorodása miatt szintén egyre nagyobb mértékű lesz, komoly pénzek kifizetése kerül előirányzásra, ha nem teljesülnek az új célértékek. A dízel-botrány sem tett jót a márka arculatának, pedig több autógyártó is bajba keveredett az ügy miatt, mégis a VW neve fonódott össze ezzel a szituációval.

Az elvárások tehát adottak és Volkswagennek volt is ideje felkészülni a most közelgő változásokra.  Ezen változás megtestesítője pedig az ID. termékcsalád és a MEB padlólemez, amire ezen modellek épülnek majd. Az első fecske ebből a családból pedig már Magyarországon is jelen van, ez pedig az ID.3. A típus feladata nem kevesebb, mint hogy Bogárhoz és a Golfhoz mérhető iparági hatást érjen el az elektromos mobilitás tekintetében. Ehhez pedig jó árazás és megfelelő hatékonyságú energiafelhasználás szükséges.

Sajnos jelen állás szerint ez még nem valósult meg, hiszen az ára sajnos elég magas Magyarországon (13-16 millió Forint között alakul), igaz ez a közepes akkupakkal szerelt verzió választása esetén van így, a kisebb akkupakkos (és így olcsóbb) Pure kiadás még várat magára és a vonzóbb árcetlire.

Hirdetés

Az energiahatékonyság mértékéről pedig majd a tesztek és a felhasználók mondják meg az ítéletet. De akkor mégis sikeres lehet az ID.3? A válasz az előállított autók mennyiségében rejtőzhet. A nagy autógyártók közül egyedül a VW az, aki kijelentette, hogy milliós tételben fogják 1-2 éven belül elárasztani az utakat elektromos modelljeikkel. A Teslának ez 17 év alatt jött össze, az célkitűzéshez és az erőfeszítésekhez maga Elon Musk is gratulált még tavaly októberben:

Az ID.3 első európai példánya idén szeptember 11-én volt és a típus azóta már erősen jelen van szinte az összes európai országban, köztük Magyarországon is. De erősen melegít már az ID.4 Amerikában. Kína pedig már szintén azon országok között van, ahol alig várják az VW elektromos modelljeit!