Mercedes EQC 4×4 – Az elektromos „Off-Road”

0

Izgalmas újdonsággal rukkolt elő a Mercedes-Benz, bemutatta az EQC 4×42-t, ami egy igazán merész terepjáró, ugyanakkor a márkánál megszokott luxust sem mellőzi.

Mostanában inkább a Rivian vállalta fel azt a feladatod az R1T elektromos pickup-al és az R1S SUV-val, hogy megmutassa milyen is az elektromos „kaland-autó”. Most pedig a Mercedes-Benz is csatlakozott ehhez a küldetéshez, azonban ők nem egy új járművel, hanem a már jól ismert EQC-t faragták át, hogy az terepre is alkalmas legyen.

Az EQC 4×42-t egyébként egy fejlesztési mérnök, Jürgen Eberle irányítása alatt álló csapat fejlesztette ki.

Markus Schäfer, a cég igazgatótanácsának tagja, aki egyébként a fejlesztésekért felel, ezt mondta az autóról:

„Célunk a luxus, a fenntarthatóság ötvözése volt az érzelmi vonzerővel. Az EQC 4×42 megmutatja, hogy milyen élvezetes is lehet a fenntartható mobilitás. Ez az, amikor a csúcstechnológia és a vásárlói élmény kikerül a hegyekbe, az MBUX-nak (Mercedes-Benz User Experience) és az online frissítéseknek köszönhetően. Röviden: az elektromos, progresszív luxus kivittük a terepre. Ez a vezethető tanulmányautó mutatja, hogy az e-mobilitás iránti elköteleződés mellett a Mercedes-Benznél itt is hangsúlyt fektetünk a sofőrre és a jövőben még tovább fokozzunk ennek az érzelmi vonzerejét.”

Az EQC 4×42 hasmagassága több mint kétszerese a sima EQC modellnek és még a G-osztálynál is magasabb.

A Mercedes-Benz felhasználta a GLC modellek terepjáró programjait, például a fékrásegítésnél vagy a nyomatékgörbénél, ami a leginkább laza talajon való elindulást segíti. Ezek a funkciók a 285/50 R20-as gumiabroncsokkal kombinálva pedig egészen lenyűgöző stabilitást biztosít az autónak. A kerékjárati íveket borító fólia pedig egy különleges megjelenést biztosít az autó számára.

Az autó adatai:

  • Első terepszög: 31,8
  • Hátsó terepszög: 33
  • Középső terepszög: 23,7
  • Hasmagasság: 293 mm
  • Gázlómélység: 400 mm

Fontos újdonság még az autóba beépített intelligens hangrendszer melynek köszönhetően a sofőr valós idejű visszajelzéseket kaphat a jármű bizonyos funkcióiról például parkolás közben. Ez a technológia hangtervezési algoritmusok segítségével működik, a megtervezett hangok pedig az autó hangszóróján keresztül jut el a sofőrhöz, valós időben.

A Mercedes nem részletezte ezeknek a frissítéseknek az autó hatékonyságára gyakorolt hatását, de várhatóan jelentős lesz.