Viszik az olcsó kínai Model 3-makat, mint a cukrot

0

A Tesla csökkentette, a Kínában kapható Model 3 Standard Range kivitel árát, közben pedig még a hatótávolsága is nőtt az új kobaltmentes lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátoroknak köszönhetően.

Ahogy arról már korábban írtunk, a Tesla a Kínában készülő modellieben, be akarta vezetni a lítium-vasfoszfát akkumulátorcellákat, amelyeket a cég helyi akkumulátorgyártó partnere a CATL fejleszt és készít. A cég vezetője Elon Most nemrég arról beszélt, hogy az LFP akkumulátorok energiasűrűsége javult annyit az utóbbi időben, hogy azok használható, kobaltmentes alternatívát jelenthetnek a kisebb hatótávval rendelkező autók esetében.

Ezenkívül a lítium-vasfoszfát akkumulátorok használatával a lítium-ion cellák ellátására nagyobb kapacitás szabadul föl a többi Tesla jármű számára. 

A Tesla a nyáron szerezte meg a szükséges hatósági engedélyeket a Model 3 LFP akkumulátorokkal történő gyártására Kínában, és most pedig már frissítették is a rendelhető termékcsaládot. 

Az új celláknak köszönhetően így alakulnak a helyi árak:

  • Model 3 Standard Range Plus: most 249,900 ¥ (~11,26 millió Forint) eredetileg pedig 271,550 ¥ (~12,24 millió Forint) volt.
  • Model 3 Long Range RWD pedig 344,050 ¥-ról (~15,5 millió Forint) 309,900 ¥-ra (~13,96 millió Forint) csökkent.

Tehát elég jelentős árjavulást tapasztalhattak a vásárlók. Emelkedett továbbá a Model 3 Standard Range Plus hatótávja is 445 km-ről 468 km-re, ami körülbelül 5 százalékos javulás. 

Az árcsökkenésnek köszönhetően a Model 3 Standard Range Plus most már olcsóbb Kínában, mint az Egyesült államokban. Ahol szintén fejlesztések várhatóak a Model 3 esetében, például megkapja a Model Y-nál látott hőszivattyús rendszert, illetve eltűnnek a külső króm elemek.

A konfigurátorban azonban még nem látszik nyoma a külső króm elemek eltűnésének. Arról pedig nincsenek még pontos információk, hogy bele került-e a hőszivattyús rendszer vagy sem. Egyes modelleknél már látható volt ez az újítás, sőt olyan autóknál is láttak már beépített hőszivattyút melyek Európába kerültek, azonban a Tesla hivatalosan nem erősítette meg azt, hogy ez a rendszer beépítésre kerül.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!