Több mint 54 000 ZOE-t értékesítettek eddig 2020-ban, ebből júliusra 10 468 jutott, ami éves összehasonlításban 98 százalékkal több, mint a 2019-es adatok az említett hónapban. Augusztusban sem állt le a vásárlói kedv, ebben az időszakban ugyanis 73 százalékos javulást mutatva az egy évvel ezelőtti azonos periódushoz képest, 7047 elektromos autót sikerült értékesíteni a francia márkának.
Ez valóban nagyszerű eredmény, most azonban már visszaesés tapasztalható ebben a szegmensben is, követve a franciaországi általános tendenciát. Idén eddig a Renault több mint 60 ezer EV-t adott el. Összehasonlításképpen, ez az adat lassan meghaladja a 2019-es rekordév 12 hónapjában eladott 61 ezer e-autót, most azonban még csak a 9. hónapban járunk.
Az elektromos hajtással szerelt, kibocsátásmentesen üzemelő autók a Renault globális személygépkocsi-eladásainak 6 százalékát teszik ki, a kis méretű haszongépjárművek szegmensében a piac 3,7 százalékát birtokolják az e-hajtások, de mivel az elektromos járműveket szinte kizárólag Európában értékesítik, a kontinensen a részesedés jóval nagyobb, személyautók tekintetében idén már meghaladta a 10 százalékot, míg a kisteherautók vonatkozásában magasabb a piaci szerep 4,5 százaléknál.
Augusztusban a ZOE értékesítése valamelyest visszaesett júniushoz és júliushoz képest, de még mindig kétszer többet adnak el belőle, mint egy évvel ezelőtt. A kínai piacra szánt városi K-ZE öt egymást követő hónapban, hónapról hónapra csökkenő eladásokat mutatott.
Továbbra is tartja tehát az elektromos autózás terén kiharcolt vezető szerepét a Renault, hiszen a francia márka legismertebb modellje, a ZOE ritka kivételektől eltekintve minden időszakban a legnagyobb mennyiségben eladott elektromos autó Európában. A jövőre nézve pedig tovább bizakodhatunk, ugyanis érkezik ősztől a Renault Twingo Z.E, a négyszemélyes városi mini, kifejezetten jó paraméterekkel, ideális és élhető hatótávolsággal a mindennapi teendők intézéséhez.
Az, hogy hogyan alakul át az e-autós piac a következő hónapokban-években, nagyban függ a világ legnagyobb elektromos autós birodalmától, a Teslától. Ha ugyanis megnyílik a berlini gyár, és az európai polgárok számára is adott lesz a lehetőség, hogy feleslegesen magas adók és vámok nélkül jussanak hozzá egy Teslához, könnyen elképzelhető a kaliforniai márka brutális térhódítása, főleg abban az esetben, ha előrukkolnak egy német gyártmányú kicsi, olcsó modellel az európai piacon. Érdekes időszak következik, mi kíváncsian várjuk.