Elektromos vonatokkal szállítják a Volkswagen ID.3 e-autókat

0

A Volkswagen csoport nemrég bejelentette, hogy 2021-re minden modellt és alkatrészt, a Deutsche Bahn által elektromos meghajtású vonattal fognak szállítani. 

A Deutsche Bahn teherszállítással foglalkozó szegmense egyébként már most is 95 százalékban zöld energia alapú, a teljes váltással pedig bizonyos becslések szerint a széndioxid emissziójuk évente 26 700 tonnával fog csökkeni. 

A VW egyébként is jobban preferálja a vonat általi szállítást, mint a kamionokat. 2022-re a modellek és alkatrészek 60 százalékát fogják vonattal szállítani az eddigi 53 helyett. 

Thomas Zernechel, a Volkswagen csoport logisztikáért felelős vezérigazgatója a következőket mondta el:

„Ezzel a zöld energia projekttel jelentősen hozzájárulunk a cég karbon semlegessé tételéhez. Ebből a célból a Deutsche Bahn szélerőművekből és vízerőművekből származó villamos energiát fog felhasználni. Európában egyetlen autógyártó sem szállít több árut vasúton megújuló elektromos energiával, mint a Volkswagen. A szén-dioxid-semleges elektromos járműgyártásunk mellett ez egy további elem, amely lehetővé teszi például, hogy a Volkswagen ID kategóriájú járműveket széndioxid kibocsátás nélkül adjuk át az ügyfeleknek.” 

Az interneten keresztül néhány képet is megosztott a német cég a szállítás menetéről, ahogyan az új ID.3 modelleket szállítják a zwickau-i gyárból. 

A Deutsche Bahn elmondása szerint az elektromos vonattal történő áruszállítás akár 80 százalékkal is csökkentheti a széndioxid emissziót. 

Thomas Zernechel még a következőket mondta el:

„Naponta átlagosan 38 távolsági és 157 helyi vonat szállít anyagokat az üzemekbe – évente összesen körülbelül 100 000 vagon. Eközben mintegy 90 000 vagon körülbelül 900 000 járművet visz az üzemekből 40 átmeneti raktárba, elosztóközpontba és kikötőkbe. Az ilyen módon szállított márkák a Volkswagen személygépkocsik, az AUDI, a ŠKODA, a SEAT, a Porsche és a Volkswagen haszongépjárművek.”

Az biztos, hogy a Volkswagen csoport az élen jár a zöld energia és a környezetvédelem terén. Ez a jövő, és mi csak remélni tudjuk, hogy egyre több nagy cég veszi ezt észre és hoz meg döntéseket ennek fényében. 

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.