A gyenge tavasz után, ami a kovid-helyzetnek tudható be, úgy tűnik, hogy a világ autómárkái, köztük az e-autókkal foglalkozók is szépen lassan magukra találnak újra. Ez pedig annyira jól ment, hogy bizonyos piacokon még többet is adtak el elektromosból, mint belsőégésűből. Július végén például egy váratlan játékos, az Audi e-tron SUV tört az élre Európában!
A helyzet hasonló Kínában is, hiszen a nyár végére komolyan megugrottak az eladások az országban. Egyik kedvenc ottani márkánk, a NIO esetét nézzük most meg, az eladási adatokat pedig az insideevs csapat varázsolta grafikonra.
A márka 2020 augusztusában 3965 eladott autóval büszkélkedhet, ami az ES8 és az ES6 eladásokból jött össze. Ez 2019 augusztusához képest 104 százalékos növekedés! A vállalat pedig már dolgozik a következő nagy célkitűzés megvalósításán, ami a havi 5000 eladott darabot jelenti!
Darabszámokban a megoszlás a következő:
- ES6 (5 üléses SUV): 2840 darab eladott, 58 százalékos növekedés 2019 augusztusához viszonyítva
- ES8 (6, vagy 7 üléses SUV): 1125 darab eladott, 670 százalékos növekedés 2019 augusztusához viszonyítva
- Összesített darabszám: 3965 darab, 104 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
Ha megvizsgáljuk az egész 2020-as évre vonatkozó adatokat, még jobb a helyzet:
- ES6: 17 161 darab
- ES8: 4 506 darab
- Összes darabszám: 21 667 darab (110 százalékos növekedés 2019-hez képest)
Ha lehet hinni az eladásokra vonatkozó adatoknak, akkor a NIO összesen 53 580 darab e-autót adott el a fennállása óta!
A következő két grafikonon a két sikermodell, az ES6 és az ES8 modellek statisztikái kísérhetőek figyelemmel. Érdekesség az ES8 esetében, hogy a gyenge évkezdés után újra havi 1000 feletti daraszámot hoz.
„Augusztusban értük el a legjobb havi teljesítményünket mind a megrendelések növekedése, mind azok kiszállítása terén. Miként folyamatosan növeljük minden NIO termékünk gyártói kapacitását, úgy érhetjük majd el szeptemberben a havi 5000 legyártott darabot, ami jövőbeni terveink biztos alapja. A nemrégiben meghirdetett ADS kínálatunk lezárásával tovább javítottuk mérlegünket és optimalizáltuk tőkeszerkezetünket, hogy jobban felkészülhessünk a technológiai fejlődésünk felgyorsítására, különösen az autonóm vezetésre és a jövőbeni globális piac bővítésére. „