Lucid Air: független teszten jött ki a 800 km EPA hatótáv!

0

Hát igen, amikor olvastam ezen cikk alapjául szolgáló külföldi híreket, valahol éreztem, hogy jó úton halad ez az elektromos autózás, a fejlődés már 2-3 év távlatából is bámulatos. Eddig, ha megbízható és komoly hatótávú elektromos autóról beszéltünk, kizárólag a Teslát tudta mondani mindenki. Úgy tűnik, a Lucid is csatlakozik a legjobbakhoz, ugyanis a Lucid Air független tesztek után megkapta a brutális 500 mérföldes (804 km) EPA hatótáv besorolást, amit egyetlen töltéssel teljesíteni tud az autó.

Peter Rawlinson, aki a Lucid Motors vezérigazgatója, már egy év eleji interjúban elmondta, hogy mire számíthatunk a Lucid Air esetében. Elmondása szerint az Air egy új szintet fog elhozni az energia minél gazdaságosabb felhasználása érdekében, valamint már azt is tudhatjuk, hogy a sorozatgyártásra érett Air idén szeptember 9-én kerül bemutatásra! Rawlinson akkor minimum 400 mérföldes EPA hatótávról beszélt és úgy tűnik, nem viccelt.

A vállalat ugyanis nyilvánosságra hozta egy független minősítő szervezet, a FEV North America méréseinek és vizsgálatainak eredményeit, amik pontosan 517 mérföld EPA mérési ciklusban teljesített hatótávot hoztak ki végeredménynek. Az alábbi képen a legfontosabb ismérveket láthatjuk a tesztek alapján:

Rawlinson így kommentálta a mérési eredményeket:

„Örülök, hogy a Lucid Air-t a FEV függetlenül hitelesítette, valamint annak, hogy az EPA becsült 517 mérföld távolságát elértük. Ezt, az Air életében mérföldkőnek számító eredményt teljes egészében a Lucid házon belüli technológiájával sikerült elérni. Úgy gondolom, hogy a 900 V-os architektúránk, a versenyben bevált akkumulátorok, a miniatűr motorok és az erőátviteli elektronika, az integrált erőátviteli rendszerek, az aerodinamika, az alváz és a hőrendszerek, a szoftver és a rendszer általános hatékonysága elérte azt a stádiumot, hogy együttesen új szabványt állítson fel.”

Arról most még nincsen hivatalos információ, hogy a Lucid Air mekkora kapacitású akkupakkal érte el ezt az eredményt, de korábban már volt szó a típus esetében a 130 kWh-s értékről, így elképzelhető, hogy most is egy ekkora akkupakk volt a tesztautó alatt.

Az Air tényleges megjelenése 2021-ben várható. Az árak egyelőre még nem ismertek, de várhatóan több felszereltségben lesz kapható. A belépőmodell árát egyszer 60 000 amerikai dollárra (kb. 17,5 millió forint) taksálták, míg a csúcsfelszereltségű „launch edition” ára közelebb lehet a 165 000 dollárhoz (48,5 millió forint).

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!