Hirdetés

Az említett öszvér prototípusának legyártása már folyamatban van, ha pedig lehet hinni az előzetes híreszteléseknek, 840 elektromos erőforrás által biztosított lóerővel lesz megáldva a gépezet.

Tesla és Ford, két olyan autómárka, melyek az Egyesült Államokból indultak. Az előbbi inkább az elképesztően gyors, de sajnos elég drága elektromos autók gyártásáról ismert, míg az utóbbi az észak-amerikai terepjárókra és teherautókra kíván koncentrálni. Ész érvekkel nehéz a két vállalat között reális rangsort felállítani, hiszen az autógyártáson kívül semmi közös sincsen bennük. Amiben az egyik nagyon jó, azzal a másik nem, vagy csak alig foglalkozik. Elhagyva tehát a rációt, kissé szubjektíven kell eldöntenünk a csatát, már ha mindenképpen el akarjuk dönteni. A mérleget pedig nem más billentheti a Ford oldalára, mint a legendás múltú Mustang.

Van azonban itt valami igazán pikáns azoknak, akiknek a szívében mindkét világ helyett kapott (ezt a tábort erősítem én is). Most összeér ez a két összeférhetetlennek tűnő szegmens. Na nem ám csak úgy magától, hanem az orosz Aviar Motors jóvoltából, akik belerakták egy Tesla belsejét egy egyedi, gyönyörű Mustángba. Ebből lett az Aviar R67 All-Electric Mustang koncepcióautó. Igazi gyűjtői darab, az egyszer biztos.

Az Aviar R67-hez képest ez a villamosított Mustang azok számára is alternatívát kínál, akiknek nem annyira jött be a Mach-E formavilága, de azért nem szeretnek 30 liter benzint sem elégetni 100 km-en. A dizájn felidézi az eredeti 1962-es kétszemélyes Mustang-koncepciót: tiszta vonalak, háromosztatú hátsó lámpa és az a széles hátsó vonalvezetés, melyről mindenki felismerte a luxus és a teljesítmény illusztrációjának számító modellt régen is, és napjainkban is.

A kasztni alatt egy Tesla Model S platformja foglal helyet, melybe integrálva két elektromos motor hajtja a bestiát, az ideálisan hosszú hatótávolságot pedig egy 100 kWh maximális kapacitású akkumulátorral biztosítják. Az előzőkből talán logikusan következik, de azért elmondjuk, hogy az Aviar Motors szerint kompatibilis lesz a Tesla töltőkkel, így néhány beiktatott töltéssel akár egy európai körutazás is megvalósítható lesz a klasszikus vonásokkal felruházott, de mégis emissziómentesen és csöndesen guruló Mustanggal.

Az Aviar R67 belső tere is nagyon ismerős. Az konstruktőrök által megálmodott stílus alapján a Tesla elemek meghatározóan belekerültek az e-autóba, például az álló helyzetben elhelyezett óriáskijelző az infotainment rendszer számára. Figyeltek azonban a hagyományokra is, így a Teslában megszokott, az egész autón végig húzódó klímabeömlők helyett a Mustang kerek légkondicionáló szellőzőnyílásain keresztül jut be a friss levegő az autóba.

Az első prototípus összeszerelése már folyamatban van, a specifikációról pedig a következőket tudjuk:

  • 840 lóerő (618 kW), melyet a két elektromotor biztosítj
  • 2,2 másodperc alatti 0-100 km/h-ás gyorsulás
  • Több, mint 500 megtehető km egyetlen töltéssel

A koncepció ára egyelőre ismeretlen, de biztosak vagyunk abban, hogy nem fogják tudni olyan gyorsan gyártani az egyedi igények szerint megrendelt modelleket, mint amilyen gyorsan a felkérések befutnak majd. A gyűjtők imádni fogják!