Egyre inkább tűnik úgy, hogy az „Európai Gigafactory” néven elhíresült Northvolt valóban az egyik, ha nem a legnagyobb akkumulátorgyár lesz, a szó valódi értelmében, hiszen itt nem kész cellákból fognak akkupakkokat összeszerelni, hanem ténylegesen a cellák készülhetnek majd a Northvolt gondozásában.
A vállalat mai sajtónyilatkozatának értelmében ugyanis újabb 1,6 milliárd euró befektetési kölcsönt sikerült szerezniük egy olyan konzorciumtól, melynek tagjai között vannak kereskedelmi bankok, nyugdíjalapok kezelésével megbízott vállalatok és nyilvános pénzügyi intézmények is. Ezzel együtt már 3 milliárd eurónál jár az az összeg, amit a Northvolt tudott összekalapozni rövidke hároméves indulása óta.
De honnan ez a siker, kérdezheti jogosan sok olvasónk? A következő sorok remélhetőleg ezen kérdést is megválaszolják. A svéd Northvolt vállalatot két olyan magas rangú ex-Tesla vezető (Peter Carlsson és Paolo Cerruti) alapította, akik korábban a márka nevadai gyárában, a Gigafactory 1-ben dolgoztak. Első nagyobb segítségük az ABB volt, pontosabban a a svájci ABB Technology Ventures nevű cég. Így pénzzel és szaktudással is hozzájárultak a kezdeti nehézségek leküzdésén.
2018-ban aztán a Scania márkán keresztül a Volkswagen is elkezdett részesedést szerezni az egyre elismertebb Northvoltban. Ezen év májusában pedig a helyszín kiválasztása is megtörtént két svéd területen: Västerås (K+F részleg, 3-400 fő) és Skellefteå (gyártás a majdani Ett nevű gyárban). A május további 10 millió eurót és a Siemens jelenlétét hozta el a Northvoltnak.
2019-ben aztán két igazi nagyágyú is a képbe került. Közel 1 milliárd dolláros tőkeemelést hajtottak végre, melynek keretében a BMW és a Volkswagen is részesedést szerzett a vállalatban. A Volkswagen a Northvolt részvényeinek közel a 20 százalékát megszerezte.
A Volkswagen annyira komolyan gondolta közösséget, hogy 50-50 százalékos részesedéssel egy közös vállalatot is alapított a Northvolttal, ők egy külön gyárat fognak építeni Northvolt Zwei néven és várhatóan 2024-től már termelni is fog ez az üzem, aminek jelenleg az engedélyeztetése zajlik.
De a BMW szintén meglátta a lehetőséget arra, hogy ne csak Ázsiából tudjon akkumulátort beszállítani, hiszen már le is adott a Northvoltnak egy 2 milliárd eurós megrendelést! Ezen cellák a már építés alatt álló Northvolt Ett elnevezésű üzemegységből érkeznek meg, várhatóan szintén 2024-től.