Úgy tűnik, az elektromos autók gyártása szerencsére nem csak a nagy autómárkák privilégiuma lesz, hiszen egyre több, akár startup-jellegű e-autógyártó kezdi bontogatni a szárnyait, ráadásul nem csak Kínában, hanem Európában is. Kiváló példa erre a német e.GO, akik ráadásul a Volkswagen MEB padlólemezét is licencelik, ezzel is időt és pénzt spórolva maguknak. Most pedig egy újabb versenyzőt mutathatunk be, akik vélhetően szintén erre az útra fognak lépni, ezúttal Lengyelországból, ők az ElectroMobility Poland.
A vállalatról tudni kell, hogy egy állami irányítás alatt álló leányvállalat, amit 2016 októberében alapított meg négy lengyel energetikai vállalat, a PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa SA, Enea SA és a Tauron Polska Energia SA, mindegyiküknek 25%-os részesedése van az ElectroMobility Poland vállalatban. Ők alkották meg és mutatták be a héten új, e-autós márkájukat: Izera.
Az Izera tulajdonképpen egy olyan, autógyártási céllal létrejött projekt, aminek fő célja a lengyel-gyártású elektromos autók bevezetése és megismertetése a vásárlókkal! Lengyelország az egyik legnagyobb területű ország Európában és nincsen saját gyártású autójuk, így igazán üdvözölendő az a tény, hogy ezt az elektromos meghajtással kívánják először kompenzálni! Pedig autóiparuk van, ez az ország második legtöbbet termelő gazdasági ága, az ottani GDP 7%-át teszi ki az autóipar, 200 000 munkahellyel a gyártásban és további 270 000 munkahellyel az értékesítésben.
Tudás és tapasztalat tehát lesz az Izerák gyártásához, amit az Elba egyik mellékágáról neveztek el. A márka egy látványos show keretein belül rögtön két prototípust is bemutatott: egy ferde hátú és egy SUV kivitelű járművet.
„Az Izera egy lengyel autó valóra váltásának álma: egy modern koncepció, amely megfelel a mai világ kihívásainak, melyben élünk. Kompromisszumok nélkül kész a legjobbakkal versenyezni. A márka fejlesztésekor a természet világa és a modern technológiák inspiráltak minket.”
A képek alapján leginkább az utastér az, ami még koncepció-jellegű, de persze elnézve a mai autók utastereit, simán megvalósíthatónak tűnnek a megoldások. Az az ElectroMobility Poland elmondása szerint járműveik 2023-tól kerülhetnek gyártásba, de sajnos további technikai specifikációk nem ismertek, csupán a tervezett hatótáv (400 km) és a0-100 km/h gyorsulás (8 másodperc).