Az Unplugged Performance névre hallgató cég mindössze egy hét alatt építette meg a versenyautót, egy Model 3 Performance-ból kiindulva. A versenyautó már most megdöntött egy pályacsúcsot, amely után a Pikes Peak (a Sziklás-hegység déli fronttartományának legmagasabb csúcsa) felé veszik az irányt.
Az Unplugged Performance Tesla tuning cég, számos új teljesítménynövelő frissítést alkalmazott a járművön, ezeket kombinálva pedig egy teljes értékű versenyautó-csomagot hoztak létre a Tesla elektromos szedánjára.
Lényegében egy teljesen új autót építettek, hogy megpróbáljanak megdönteni néhány rekordot, különösen a Pikes Peak Hill Climb pályacsúcsát.
A tuningcégnek egy héten belül sikerült megépítenie az autót, néhány nagyobb módosítással, beleértve az új kerekeket, gumiabroncsokat, felfüggesztést, fékeket és még az aerodinamikai karosszériarészeket is.
Ben Schaffer, vezérigazgató számolt be az autó gyártásának gyors ütemtervéről:
„Két héttel korábban jelentettük be a Pikes Peak International Hillclimb versenyre a nevezésünket, egy legendás pilótával, (és az Unplugged Performance tanácsadójával) Randy Pobst-tal a kormány mögött. A bejelentés idején még nem volt autónk… de volt egy tervünk! Július 17-én, péntek este, egy vadonatúj Model 3 Performance-t hoztunk el a Tesla-tól. Július 20-án, hétfőn elkezdtük az Ascension-R teljes csomagját beépíteni az autóba. A szerelés péntek este 22 órakor fejeződött be és Buttonwillow-ba (kaliforniai település) vittük. Az autó első töltése, a Tesla Corsa 9. napján, Buttonwillow-nál, hajnali 2 órakor történt.”
A Tesla Corsa, az Unplugged által szervezett pályanap, ahol a Tesla tulajdonosok, biztonságos környezetben tudják kipróbálni járműveik képességeit. A legutóbbi pályanapon, a Tesla Model 3 Ascension remekül teljesített. Sikerült megdönteni a Porsche 991 GT3 RS legjobb idejét, utcai gumiabroncsokkal, 1:54.266-os idővel.
Az Unplugged célja egy olyan jármű megépítése, amely a 991 GT3 RS-t le tudja verni, mindössze az árának a feléért, és azzal a teljesítménnyel, amelyet az Ascension csomag kínál, mindössze 35,000 dollárért. Eddig nagyon úgy néz ki, hogy sikerülhet.
De az igazi próbatételt a Pikes Peak fogja jelenteni a jövő hónapban, amikor Randy Pobst, a pilóta, aki segített a Model 3 versenyautójának építésében, megpróbál megdönteni pár rekordot a híres pályán.