Hyundai 45 EV: akár 500 km hatótáv és 12 perces villámtöltés

0

Nagy az izgalom a Hyundai Motor Group körül, a Hyundai 45 EV indítása miatt. A cég alelnöke, Chung Euisun egy videókonferencián, ahol a társaság következő elektromos modelljeiről beszélt, elmondta, hogy 2021 lesz a kizárólag elektromos autóknak szánt E-GMP platform bevezetésének kezdete. Az első, erre a platformra épülő modellek egyike természetesen a Hyundai 45, ami Chung elmondása alapján „20 perc alatt feltölthető” és az is kiderült, hogy „több, mint 450 km megtételére lesz képes” egy feltöltéssel.

Az ElectricVehicleWeb.in jóvoltából láthatunk egy látványtervet a koreai márka első, kifejezetten az elektromos hajtáslánchoz tervezett autójáról. A Hyundai 45 EV valószínűleg a legizgalmasabb autó (a Volkswagen ID4, a Volkswagen ID3, a Skoda Enyaq, és a „kínai Rolls Royce” Hongqi e-HS9 mellett), ami mostanában fog megjelenni, és biztos, hogy sok új funkcióval fel lesz szerelve. A várakozások szerint képes lesz meggyőzni a belsőégésű motorral hajtott autók tulajdonosait, hogy nulla kibocsátású autóra váltsanak.

A renderelt képet a koncepcióautó és az elmúlt héten napvilágot látott kémfotók tanulmányozása után állították elő.

Méretek és a platform:

A Hyundai elérte az utolsó szakaszt a Hyundai NE EV kódnevű jármű fejlesztésében és tesztelésében. Az autó tervezői a Hyundai 1975 és 1994 között gyártott Pony modelljéből merítették az inspirációt, és ez az első autó, ami a Hyundai Motor Group E-GMP (Electric Global Modular Platform) platformjára épül, ami egyenértékű a Volkswagen MEB padlólemezével. A Hyundai ugyanezen a platformon a Hyundai Ioniq utódjaként fogja gyártani a Prophecy Concept-en alapuló autót, valamint egy nagyobb, harmadik modellt is várhatunk az első szakaszban. A teljesen elektromos meghajtás maximalizálja a belső teret, hiszen az akkumulátorok a gördeszk- szerű padlólemezbe lesznek beépítve.

Májusban a dél-koreai Hankyung.com írt meg elsőként technikai paramétereket az NE-ről. Jelenleg úgy tudjuk, hogy a crossover 4 635 mm hosszú lesz, 1 890 mm széles, és 1 605 mm magas. Összehasonlításképp a Hyundai Kona EV 4 180 mm / 1 800 mm / 1 570 mm befoglaló méretű. Ez összehasonlíthatóvá teszi az NE-t az utóbbival.  A tengelytáv valószínűleg 3 000 mm lesz, ami 100 milliméterrel hosszabb, mint a Hyundai Palisade SUV-nak. Ez az új padlólemeznek köszönhető. Mostanáig a Hyundai elektromos autói úgy, mint a Kona EV, vagy az Ioniq, a módosított ICE platformra épültek.

Hatótáv, töltési idő és technológia

Várhatóan kétféle akkupakkal érkezik majd az NE. Az 58 kWh kapacitású akkumulátor 350 km körüli hatótávolságot jelent, míg a 73 kWh 500 km megtételére elegendő, ami jobb a Hyundai jelenlegi elektromos autóinál. Az akkupakkot az SK Innovation fogja szállítani, és azt mondják róla, hogy támogatja a gyorstöltést akár 400 kW-ig, ami azt jelenti, hogy az autót 80 százalékra mindössze 12 perc alatt lehet majd feltölteni. A Hyundai tavaly mutatta be a 350 kW leadására képes Hi-Charger-t, ami ezt az autót 20 perc alatt tudná 80 százalékra feltölteni. Jelenleg két ilyen gyorstöltő működik a dél-koreai Hyundai Motor Studio-ban, de a cég a töltőhálózat fejlesztését tervezi. Ha sikerül kiépíteni egy ilyen töltőhálózatot, akkor 100 km megtételére elegendő lesz 5 perc töltés is.  

Az Európa legnagyobb töltőhálózatát üzemeltető IONITY már elkezdte a 350 kW-os töltők kihelyezését az autópályák mentén, és további 400 gyorstöltőt terveznek elhelyezni 24 európai országban. A Hyundai együttműködik az IONITY-vel, hogy kiterjedt töltőhálózatot tudjanak kiépíteni.

Külső és belső megjelenés

A külső egyértelműen a 45 tanulmányautóból ered, éles vonalak, és szögletes felületek jellemzik. A koncepció tolóajtajait szokványosra cserélték, és rendes visszapillantó tükrök vették át a kamerák helyét. Az autó megkapja a Hyundai által Kinetic Cube Lamp-ra keresztelt első lámpákat, és a modell elején nem találhatóak nagyméretű hűtőnyílások. Az autó oldalán éles vonalak uralkodnak, annak sziluettje alacsony, rövid túlnyúlásokkal. A hátsó lámpák szintén a Kinetic Cube formanyelvét követik.

Annak köszönhetően, hogy a 45 az E-GMP padlólemezre épül, tágas lehet a belső tér, hiszen az akkupakk a padlólemezben helyezkedik el. A műszerfalon egy nagy érintőképernyő kap helyet, ami a vezetőt szolgálja, de egyben a szórakoztató elektronikának is ez a felülete. Lehetséges, hogy az új NE EV hármas szintű önvezetéssel érkezik majd.

Fejlesztés és a megjelenés dátuma

Ha hihetünk a TheKoreanCarBlog.com értesüléseinek, a Hyundai 2021 januárjában fogja bemutatni az új elektromos autóját. A portál jelentése szerint a 45 EV a Hyundai elektromos autóinak a jövője. Szerintük egy kisebb elektromos motor kap helyet elöl, és egy erősebb lesz hátul. Az autót áprilisban álcázva szúrták ki egy dél-koreai töltőállomáson, ami azt mutatja, hogy a járvány alatt is fejlesztették az autót.