A Steyr-béli BMW gyárban készül az iX3 egyik fontos komponense!

0

Izgalmas nap volt a szerda a BMW és azon belül az elektromos meghajtás iránt érdeklődőknek, hiszen a bajor márka bemutatta a BMW iX3 végleges, sorozatgyártásra szánt kialakítását. Bár a  típus egy belsőégésű modellből lett átalakítva elektromos maghajtásúvá, mégis fontos szerepet tölt be az elektromos BMW-k történetében, hiszen az iX3-ban mutatkozik be az 5. generációs hajtáslánc, ami páratlan és rendkívül fejlett technikai megoldásokat fog felsorakoztatni a vásárlók ellőt!

Miről is van szó pontosan? A legújabb technológiai innovációk a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának zászlója alatt mutatkoznak be, egy olyan jövőbe mutató járműtöltő megoldás kíséretében, amely a 400 voltos akkumulátort és a 12 voltos fedélzeti rendszert egyaránt ellátja energiával. A modell egyfázisú és háromfázisú töltéssel is táplálható, akár 11 kW töltési sebességgel. Gyorstöltőre csatlakoztatva a nagyfeszültségű akkumulátor akár 150 kW töltési teljesítménnyel is képes felvenni az elektromos áramot, amely azt jelenti, hogy a BMW iX3 energiatároló egysége teljesen lemerült állapotból nem kevesebb, mint 34 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. A bajor prémiumgyártó ügyfelei így 10 perc alatt tölthetnek az akkumulátorba 100 kilométerre (WLTP) elegendő energiát.

A gyártó külön kiemelte az iX3 elektromos motorjának hatékonyságát, amiről most egy kis háttér-információt tudunk elárulni. Az osztrák Steyr városában jelenleg is üzemel egy BMW gyár, ami azt a feladatot kapta most, hogy az elektromos motor fémköpenyét gyártsa le. 2025-re éves szinten 460 000 legyártott dara lesz az elvárt szint, tehát a BMW vélhetően komoly reményeket fűz az iX3 és az elektromos meghajtás jövője felé!

A fenti képen látható köpeny fogja magában foglalni a motort, az erőátvitelt és számos fontos elektronikát, így az egyszerűnek tűnő alkatrész kiemelten fontos a teljes hajtáslánc szempontjából. Az osztrák gyár csak a mechanikai kivitelezésért lesz felelős, a kész köpenyek 22 kg tömegűként érkeznek meg a gyártósor végére, ahol csomagolás után hosszú út vár rájuk, a BMW kínai gyárába, ahol a végleges összeszerelés zajlik majd.

Azonban, ha beindul az iX4 és iNext modellek gyártása is, a Steyr-ben készülő köpenyek egy része a dingolfingi BMW gyárba kerül, ahol szintén hajtáslánc-összeszerelés zajlik, igaz most még csak olyanok, amiket az i3 és más plug-in hibridekbe építenek be.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!