Néhány napon belül, pontosan július 15-én lehull a lepel az egyik legjobban várt teljesen elektromos crossoverről. A nagy várakozás összes okát talán nehéz lenne összegyűjteni, azonban néhányat érdemes kiemelni. Minden bizonnyal felesleges ecsetelnem a Nissan elektromobilitás iránti elkötelezettségét. A Leaf volt az első valamire való, sorozatgyártott, széles körben elérhető tisztán elektromosan hajtott autó. Persze mondhatjuk, hogy nincs olyan gyártó, akinek már elegendő tapasztalata lenne ebben a szegmensben, hiszen még csak most bontogatja a szárnyait az iparág, de ha mindenképpen sorba szeretnénk állítani a márkákat, a Nissan a legelején lenne. Az e-autó 2010-es indulása óta az első generációból több, mint 300 000 darabot adtak el világszerte, a 2018-as ráncfelvarrás óta pedig a második generáció is rend szerint a kategória győztese szokott lenni.
Az Ariya koncepciót a 2019. évi Tokió autókiállításon csodálhatta meg először a nagyközönség, mely terv egy új, kétmotoros, négykerék-meghajtású platformra épített verzió volt, és amely teljes egészében a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség részeként került kidolgozásra.
Már akkor jelezte a Nissan, hogy túl sok változtatást nem terveznek eszközölni a bemutatott és a sorozatgyártásra alkalmas modellek között. Sokan kételkedtek ebben az állításban.
Azóta kiderült, hogy a japán gyártó tartotta a szavát, ugyanis a sorozatgyártásba kerülő változat szinte teljesen ugyanazt a futurisztikus dizájnt kapja, mint amit Tokióban láthatott a világ. A pontos részletek még továbbra sem ismertek, és a pontos technikai specifikációra is várnunk kell még pár napot, de több lap értesülései szerint az Ariya 5 másodperc körüli 0-100-as gyorsulással és 480 kilométeres hatótávval hozhat áttörést a Nissan háza táján. Valamint a pontos méretek sem ismertek, csak a tanulmányból indulhatunk ki: 4600 mm-es hosszúság, 1630 mm-es magasság, 1920 mm-es szélesség, tükrök nélkül.
Továbbá ha hihetünk a pletykáknak, akkor a hagyományosnak mondható CHAdeMO csatlakozót száműzi a Nissan az Ariyaból és helyette az Európában népszerű CCS-es csatlakozóval szereli fel az újdonságot.
Pár nap és kiderül!