A Skoda a világ egyik legrégebbi autógyártója melyet 1895-ben alapítottak. Alapítása óta, az első éveiktől kísérleteztek az elektromossággal és az alternatív meghajtásokkal. Első benzin/elektromos hibridjük 1908-ban született meg, mikor az alapítók, Vaclav Laurin és Vaclav Klement megkeresték a prágai villamoshálózat tervezőjét, Frantisek Kriziket.
Krizik egy Laurin & Klement E-típusú prototípusba épített egy egyedi benzines motorral működő rendszert. A belsőégésű motor állította elő az elektromos energiát ami egy elektromos motoron keresztül hajtotta meg az akkori időben különlegesnek szászámító, mondhatni hatótávnövelt elektromos autót.
Ez több mint egy évszázada volt!
30 évvel később a II. világháború küszöbén, mikor az olajimport veszélybe került a Skodának ismét lépnie kellett, hogy az ellátást biztosítsa. Ezért építettek egy elektromos sörszállítót, ami a pilseni gyárból hordta szét a terméket a város kocsmáiba és éttermeibe. A vázában több ólom-savas akkumulátor volt és akár 3 tonna sört is elbírt. A gyár feljegyzései szerint sokáig szolgálatban volt.
1992-ben a Skoda készített egy másik tisztán elektromos modellt a Favorit alapjaira. Eltra 151 volt a neve és főleg egy svájci importőr megrendelései miatt jöhetett létre, aki egész Európában árusította volna őket. 14 darab hatvoltos, 190 Ah-s ólomsavakkumulátor volt benne és egy 21 lóerős villanymotor, amihez az eredeti modell váltóját adták, leszedve az ötödik fokozatot. 65-100 km-es hatótávja volt és 80 km/h volt a végsebessége. Tölteni sima otthoni konnektorban lehetett.
A tisztán elektromos Eltra 151-et egy kisteherautó követte, melyet világszerte árusítottak. Kilencet közülük a cseh posta használt.
A Skoda az e-autókhoz fűződő kapcsolata jövőre még komolyabbra fordul, hisz érkezik az Enyaq iV, mely egy tisztán elektromos SUV lesz.