A teljes autópiac a felére zuhant, de úgy tűnik, a plug-inek kicsit sem tartoznak a nagy átlaghoz. Annak ellenére, hogy májusban Franciaországban még mindig hatályban voltak a korlátozások, melyeknek köszönhetően a teljes gépjárműpiac csaknem 50 százalékkal esett vissza, az elektromos motorral is felszerelt, külső áramforrásról tölthető hibridek piaca jelentősen bővült.
Összességében 7564 új plug-in elektromos autót adtak el a múlt hónapban (ami 61 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtti májusban), ezzel a teljesítménnyel pedig a BEV és a PHEV személygépkocsik piaci részesedése meghaladta a 7,4 százalékot. Az eladások a következőképpen oszlanak meg:
- Tisztán elektromos személyautók: 4111 eladott e-autóval a piac 4,3 százalékát adják
- Plug-in hibrid személyautók: 3056 értékesített darabbal a piac 3,2 százalékát teszik ki
Ha a 2020-as év első 5 hónapjának eredményeit nézzük, a következőképpen alakulnak a számok (és ne feledjük, közben volt egy világjárvány):
- Tisztán elektromos személyautók: 31 250 db (89 százalékos növekedés)
- Plug-in hibrid személyautók: 12 989 db (ez a szektor néhány darab híján duplázott az előző év azonos időszakához képest)
A legnépszerűbb modellek egyébként a franciáknál a saját gyártmányú Renault ZOE (1165 eladott darab) és a Peugeot e-208 (679 kelt el belőle csak májusban) voltak, a dobogó harmadik fokára pedig jogosan ért fel a Hyundai Kona Electric, 351 értékesített e-autóval. Tartja tehát megszokott pozícióját a ZOE, mely nem csak a francia piacon örvend ekkora népszerűségnek, évek óta az elektromos Renault a szegmens piacvezetője szerte a világon (kisebb trónbitorlók lokálisan elő-előfordulnak persze).
A hónap igazi meglepetése talán az a hír volt, mely szerint a jó öreg Citroen C-Zero a májusi 247 eladott daraszámával megelőzte a Tesla Model 3-at, melyből „mindössze” 219 újat regisztráltak a hónapban. Ebből is látszik, hogy mennyire furcsa időket is élünk most meg.
A plug-in hibridek regisztrációinak részletes adataival a L’Avere France szaklap is kiemelten foglalkozik: