Tesla akkumulátor: csak 10-15 százalékos a degradáció több mint 241 ezer kilométer után

0

A Tesla új adatokat bocsátott ki, amelyek azt mutatják, hogy az akkumulátor romlása hosszútávon is korlátozott, ami jó hír, viszont olyan adatok is fellelhetőek, amelyekből kiderül, hogy nem minden akkumulátor csomag lett egyenlő módon kialakítva a Teslánál.

Az akkumulátor kapacitásának csökkenése, ami a megtett távolság, és a használatban eltöltött idő függvénye, lehet az egyik legjobban befolyásoló tényező azok számára, akik új elektromos autó vásárlásában gondolkoznak. 

Láthattunk alkalmanként eddig is érdekes statisztikákat az akkumulátor romlásának mértékéről Tesla felhasználóktól, akik összegyűjtötték ezeket az adatokat, de direkt a Teslától nem hallottunk még erről. Ezen a héten a cég viszont kiadta a 2019 Impact Report  című jelentését, melybe egy táblázat is bekerült, ahol a Model S és a Model X akkumulátor teljesítményét mutatják be 200 000 mérföld használat után. Erről a táblázatról leolvasható egy 10-15 százalékos romlás 150 000 megtett mérföld után. Ez körülbelül megegyezik azzal, amit a tulajdonosok jelentettek eddig. 

Habár ez az adat a Model S és X-ről szól, a dolgok jóval érdekesebbek lesznek, ha megnézzük a különböző akkumulátor csomagokra vonatkozó adatokat. 

A Tesla ilyen típusú információkat nem közöl, viszont 2017-ben számos adat kiszivárgott az amerikai cégtől. Ezen információkból megállapították, hogy a 90 kWh-os akkumulátor csomag jóval gyorsabban használódik el, mint a 85 kWh-os. 

Az alábbi táblázat ezt mutatja összefoglalva. Minden pont egy S vagy egy X modellt jelent 2017-ben. Az Y tengely az autók pillanatnyi kapacitását mutatja, az X tengely pedig az összes olyan kWh-t, amit az autó a forgalomba helyezésétől használt.

A táblázatról leolvasható, hogy a 90 kWh-os konfiguráció névlegesen 85 kWh-os kapacitással indul, és 20 000 kWh után 6 kWh-t romlik. A 85 kWh-os akkumulátor csomag 80,5 kWh-n indul, ami 77 kWh-ra esik 20 000 kWh után.  Ez azt jelenti, hogy a 90 kWh-os akkumulátor majdnem kétszer gyorsabban romlik, mint a 85 kWh-s.  

A Tesla által kiadott hivatalos táblázat remekül néz ki és pontosnak tűnik, de fontos lehet utánanézni a többi adatnak is. 

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.