A Tesla Model S a világ első elektromos autója, ami 400 mérföldnél többet képes megtenni egy feltöltéssel. Mindig is sejtettük, hogy Elon Musk igazgató nem fogja ezt a mérföldkövet átengedni másnak.
Ebben az évben fogja a Lucid Motors első modelljét, az Air-t bemutatni, ami a hírek szerint 400-nál több mérföld megtételére lesz képes, valószínűleg ez is nyomást helyezett a Teslára, hogy az S modell hamarabb képes legyen erre.
A Tesla a Roadster modell kiadása óta vezeti a hosszú hatótávolsággal rendelkező elektromos autók szegmensét, és minden bizonnyal nem tervez lemondani a kiemelkedő pozíciójáról egyhamar. Lesznek biztosan kihívók, mint például az előbb említett Lucid Motors, de a Tesla nem nyugszik bele eddigi sikereibe. Folyamatosan dolgoznak a hatékonyság növelésén, és az akkumulátor technológiáján, hogy elsők maradhassanak.
A Tesla már korábban is bízott egy 400 mérföldnél nagyobb távolság megtételére képes jármű megépítésében, ám mikor azt az EPA elvitte tesztelésre, csak 391 mérföldet tudtak vele menni. Elon Musk megvádolta a szervezetet azzal, hogy éjszakára bent hagyták a kulcsot a Model S-ben, ami 2 százalékot merített az akkumulátoron a tesztelés előtt. Ezt a vádat az EPA később visszautasította.
Ennek ellenére a Tesla nem adta fel, és bizonyos változtatások elvégzése után a jármű már képes volt megugrani a 400 mérföldes álomhatárt.
A jelenleg legnagyobb hatótávval bíró elektromos autók
2020 Tesla | Model S | 402 mérföld | 646 km |
2020 Tesla | Model X | 351 mérföld | 564 km |
2020 Tesla | Model 3 Long Range | 330 mérföld | 531 km |
2020 Tesla | Model Y | 316 mérföld | 508 km |
2020 Chevrolet | Bolt EV | 259 mérföld | 416 km |
2020 Hyundai | Kona Electric | 258 mérföld | 415 km |
All Model S cars made since late Jan have 402 mile range. This is just making it official.
— Elon Musk (@elonmusk) June 16, 2020
De mik is voltak a fontos változtatások?
A cég elmondása szerint a Model 3 és Model Y megtervezése során szerzett tapasztalatokat felhasználták a Model S és a Model X gyártása alatt, ezzel megtartva a jármű prémium megjelenését, de a kocsi súlyát mégis csökkentve javítottak a teljesítményen és a hatékonyságon. Emellett egy új típusú kereket is felhasználtak, ami csökkentette az ellenállást, valamint változtattak az olajpumpán, illetve a fékezésen.
Az biztos, hogy ez nagy hírnek számít, pláne, hogy a Tesla nem változtatott az akkumulátor méretén. Vajon hol lesz a határ?
Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!