Hivatalosan is 640 kilométer felett a Tesla Model S hatótávja

0

A Tesla Model S a világ első elektromos autója, ami 400 mérföldnél többet képes megtenni egy feltöltéssel. Mindig is sejtettük, hogy Elon Musk igazgató nem fogja ezt a mérföldkövet átengedni másnak.

Ebben az évben fogja a Lucid Motors első modelljét, az Air-t bemutatni, ami a hírek szerint 400-nál több mérföld megtételére lesz képes, valószínűleg ez is nyomást helyezett a Teslára, hogy az S modell hamarabb képes legyen erre.

A Tesla a Roadster modell kiadása óta vezeti a hosszú hatótávolsággal rendelkező elektromos autók szegmensét, és minden bizonnyal nem tervez lemondani a kiemelkedő pozíciójáról egyhamar. Lesznek biztosan kihívók, mint például az előbb említett Lucid Motors, de a Tesla nem nyugszik bele eddigi sikereibe. Folyamatosan dolgoznak a hatékonyság növelésén, és az akkumulátor technológiáján, hogy elsők maradhassanak. 

A Tesla már korábban is bízott egy 400 mérföldnél nagyobb távolság megtételére képes jármű megépítésében, ám mikor azt az EPA elvitte tesztelésre, csak 391 mérföldet tudtak vele menni. Elon Musk megvádolta a szervezetet azzal, hogy éjszakára bent hagyták a kulcsot a Model S-ben, ami 2 százalékot merített az akkumulátoron a tesztelés előtt. Ezt a vádat az EPA később visszautasította.

Ennek ellenére a Tesla nem adta fel, és bizonyos változtatások elvégzése után a jármű már képes volt megugrani a 400 mérföldes álomhatárt. 

A jelenleg legnagyobb hatótávval bíró elektromos autók

2020 TeslaModel S402 mérföld646 km
2020 TeslaModel X351 mérföld564 km
2020 TeslaModel 3 Long Range330 mérföld531 km
2020 TeslaModel Y316 mérföld508 km
2020 ChevroletBolt EV259 mérföld416 km
2020 HyundaiKona Electric258 mérföld415 km

De mik is voltak a fontos változtatások?

A cég elmondása szerint a Model 3 és Model Y megtervezése során szerzett tapasztalatokat felhasználták a Model S és a Model X gyártása alatt, ezzel megtartva a jármű prémium megjelenését, de a kocsi súlyát mégis csökkentve javítottak a teljesítményen és a hatékonyságon. Emellett egy új típusú kereket is felhasználtak, ami csökkentette az ellenállást, valamint változtattak az olajpumpán, illetve a fékezésen. 

Az biztos, hogy ez nagy hírnek számít, pláne, hogy a Tesla nem változtatott az akkumulátor méretén. Vajon hol lesz a határ?

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.