A Hyundai és a Kia büszke arra, hogy 2014 óta hőszivattyút használ az elektromos autóikban, ugyanis ekkor mutatták be először a technológiát a Soul EV-ben. Attól az évtől kezdve a koreai márkák elkezdték fejleszteni a meglévő rendszereiket, hogy az egyik legjobb eszköz az övék legyen a magas energiafogyasztás kiküszöbölése érdekében. A Norvég Autószövetség (NAF néven is ismert) közelmúltbeli tesztje egyértelműen bizonyítja a sikerüket. A téli tesztek során a Kona Electric volt a legjobb jármű, ehhez az eredményhez pedig egy rendkívül optimális fogyasztású rendszerre volt szükség, hiszen tudjuk, mi történik télen az e-autók hatótávolságával.

Ami az új hőszivattyút igazán figyelemre méltóvá teszi, az az a tény, hogy a hulladékhőt számtalan, eddig kihasználatlan helyről is összegyűjti. A két vállalat szerint az első hőszivattyú képes volt hasznosítani az erőforrások, és a többi elektromos modul területén keletkező hőt. Ide tartoznak a motorok, inverterek és a fedélzeti töltők is.

A Kia és a Hyundai kibővítette a technológiát azáltal, hogy az akkumulátort és a lassú töltőt is felvették a listára. Elméletileg az autó bármelyik része, ami hőtermeléssel járó funkcióval bír, immáron be van vonva a rendszerbe.

A mérnököknek sikerült megvalósítaniuk ezeket a fejlesztéseket alacsony hőmérsékletű tesztek elvégzésével elektromos prototípusaikkal. A Model Y – amely elsőként mutatta be a hőszivattyút – szintén részt vett a hideg időjárási tesztekben. Kíváncsiak lennénk, hogy a Tesla vajon kizárólag az új hőszabályozó rendszer miatt döntött-e azok végrehajtása mellett.

A koreai márkák esete elég meggyőzőnek tűnik nemcsak a hőszivattyú hatékonyságának bemutatása miatt, hanem a folyadékhűtéses akkumulátorok hatalmas előnyére is rámutatnak, a léghűtéses változatokhoz képest. A vállalatok szerint szűkebb hűtőcsatornákkal is képesek elérni ugyanezt az eredményt, ez pedig akár 35 százalékkal is megnövelheti az akkumulátorok kapacitását.

A koreai Környezetvédelmi Minisztérium által készített tanulmány kimutatta, hogy a Hyundai Kona Electric és a Kia Niro EV -7 °C hőmérsékleten a hatótávolságuk 90 százalékát megtartották, ha a HVAC rendszer be volt kapcsolva. A tesztben résztvevő, hőszivattyú nélküli e-autók hatótávja 18 és 43 százalék közötti visszaesést mutatott, amikor ugyanazon teszteket hajtották végre, mint a Kona vagy az e-Niro.

“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”