A Bloomberg szerint soha annyi hagyományos belső égésű motorral szerelt autót nem értékesítettek mint 2017-ben. Míg a hagyományos autók továbbra is a globális értékesítés döntő többségét teszik ki, az elmúlt években már elérték a csúcspontjukat, és a jövőben valószínűleg az elektromos autók szépen lassan átveszik a vezetést.

Hirdetés

A Bloomberg előrejelzése sem várják azt, hogy egyik napról a másikra történik meg a teljes átállás. Szerintük Kína és Európa fog ebben az átmenetben vezető szerepet betölteni, míg az Egyesült Államok lemaradásba kerül. A világjárvány idején is megmutatkozik az, hogy az Egyesült Államoktól egyre inkább távolodik az elektrifikáció.

A vírus okozta válság, úgy tűnik, Kínát és Európát még inkább arra ösztönzi, hogy támogassa az elektromos autós infrastruktúra kiépítését. Azonban az Egyesült Államokban eközben folyamatosan lassul a villanyautók értékesítése, mivel azok politikai támogatása gyengül.

Itt vannak a Bloomberg előrejelzései számokban és a piaci részesedés százalékban kifejezve:

  • 2020 – 2,7% / 1,7 millió db
  • 2025 – 10% / 8,5 millió db
  • 2030 – 28% / 26 millió db
  • 2040 – 58% / 54 millió db

Természetesen senki nem tudja teljes bizonyossággal, pontosan megállapítani azt, hogyan is alakulnak majd a jövőben az értékesítési adatok. Tehát amellett, hogy megfontoljuk az általuk megjósolt eredményeket, érdemes azokat fenntartásokkal kezelni.

Ami még az előrejelzésből kitűnik, hogy az Egyesült Államok e-autó piaca 2021-2023. között jelentősen beszűkülhet.

Colin McKerracher az előrejelzés vezető szerzője szerint:

„Az EV piac valószínűleg továbbra is emelkedni fog és nem süllyedni, ami már önmagában rendkívüli. Azonban egyes országok növekedési mutatói között jelentős különbségek lehetnek.”

A Bloomberg szerint az elektromos autók piaci részesedése 2021-ben az Egyesült Államokban 1,7 százalékra eshet vissza, míg eközben Kínában 8,1, Európában pedig 5 százalékra növekedhet. Ez részben olyan népszerű, kisebb elektromos járművek miatt lehet, mint a VW ID.3, BMW iX3 és társaik, melyek Európában nagy népszerűségnek örvendenek az Egyesült Államokban azonban nem kerülnek bevezetésre.

Összecseng ez az álláspont a BMW néhány héttel ezelőtt tartott tájékoztatójával. A cég 2023-ra 13 elektromos autót ígért. Ma azonban az Egyesült Államokban csak a BMW i3 kapható, az elektromos Mini hamarosan érkezik, de a iX3 már nem lesz elérhető az országban. A BMW terve az, hogy az elmúlt 5 év villanyautó eladásait 2021 végégi megduplázza. Ám ezen tervezetben Amerika szinte csak marginális piacként szerepel.

A BMW azonban csak egy példa, a Bloomberg szerint 2022-ig nem kevesebb mint 500 különböző elektromos modell érkezik világszerte, melyek fő piaca Európa és Kína lesz.