A BYD bejelentette, hogy az elektromos csúcsmodelljük, a Han kapható lesz majd Európában is, ahová a cég folyamatosan terjeszkedik. A legelső BYD modell, ami debütálni fog Európában, a Tang lesz.
Egyelőre a debütálás pontos dátumát nem ismerjük, de a BYD már közölte a várható árakat, amik 41000-51000 euró között alakulnak majd. Egyébként Kínában az autó június végén kerül majd piacra.
Az autó drágább lesz, mint azt sokan remélték, de a cég egyértelműen a luxus piacra szánja azt, így ez a specifikációin és a felszereltségén is megmutatkozik. Az autó NEDC hatótávja 605 km, a 0-100-as gyorsulása pedig 3,9 másodperc.
A BYD Han lesz a cég első autója, ami már az úgynevezett „Blade” akkumulátortechnológiával fog érkezni. Ez gyakorlatilag lítium-vas-foszfát akkumulátorokat jelent, melyben a cellák kis csomagonként vannak elrendezve. Ebben debütál az új DiPilot vezetéstámogató, és az új szilícium-karbid elektronikai rendszer.
A hibrid verzióról semmit sem tudni egyelőre, valószínűleg csak a tisztán elektromos változat érkezik meg Európába.
A specifikációk, amiket már ismerünk:
- 605 km NEDC hatótáv
- Két akkumulátor opció egy kisebb 65 kWh kapacitású 506 km hatótávval és egy nagyobb 77 kWh kapacitású 605 km hatótávval, a nagyobb akkumulátor mellé kérhetünk öszkerékmeghajtást, azonban akkor a hatótáv csak 550 km lesz.
- Blade akkumulátor-csomag
- 0-100 3,9 másodperc
- kétfajta meghajtás: az elsőkerekes 163 kW, az összkerékhajtású változat pedig 163 kW elöl + 200 kW hátul
- DC villámtöltés 30-ról 80 százalékra 25 perc alatt, 10 perc alatt nulláról pedig 135 km hatótáv tölthető bele
- a légellenállási együtthatója 0,233
- hossz: 4980 mm, szélesség: 1910 mm, magasság: 1,495 mm, tengelytáv: 2,920 mm