General Motors: „Nem szabhat gátat a járvány az elektromos terveinknek”

0

A múlt héten a General Motors 2020 első negyedéves bevételeinek 87 százalékos csökkenéséről számolt be. Ennek oka az a tény, hogy az autógyártó – hasonlóan a többi márkához világszerte – hosszabb leállásra kényszerült a koronavírus elhatalmasodása miatt.

Mindezek mellett a GM volt az egyike annak a három hagyományos autógyártó vállalatnak (ide nem értve a Teslát), melyek javulást mutattak Észak-Amerikában, valamint profitot hoztak az év első negyedévében, még akkor is, ha ez a cég viszonylatában elég csekély volt (294 millió dollár). A Ford 2 milliárd dolláros, az FCA pedig 1,8 milliárd dolláros veszteséget produkált. Azóta a GM pénzügyi vezetője, Dhivya Suryadevara egyértelművé tette, hogy az autógyártó elektromos autókba és egyéb alternatív megoldásokba történő folyamatos beruházása érintetlen marad.

Amint a GM gyártóberendezései újraindulnak, az elsődleges hangsúly továbbra is a legjobban jövedelmező kisteherautókra és a nagy tehergépjárművekre koncentrál majd, eközben viszont a színfalak mögött komoly munka fog folyni olyan járművekkel kapcsolatban, mint a GMC Hummer, a márka elektromos koncepciója, vagy a Cadillac Lyriq SUV, és a Cruise Origin.

Az Automotive News arra is rámutat, hogy annak ellenére, hogy továbbra is folytatódik a munka a hamarosan érkező e-autókkal kapcsolatban, ezek nyilvános bemutatásának időpontját egyelőre elhalasztják.

A GM már 16 milliárd dollárt különített el a különféle hitelkeretekből és 4 milliárd dollár értékű kötvényt adott el a folyamatos haladás fenntartása érdekében. Jelenleg tárgyalások folynak arról is, hogy további 2 milliárd dollár értékű kölcsönt vegyenek fel.

A Ford és az FCA is tartja a jövőbeni elektromos autós terveit, bár ezek nem olyan nagyszabásúak, mint a GM beruházásai. Mindenesetre az jó hír, hogy mindkét gépjárműgyártó azt nyilatkozta, hogy ezek a tervek folyamatban vannak (a Ford azonban lemondott egy közös projektet a Rivian Automotive-val, valamint egy önálló kereskedelmi járműszolgáltatás elindításán is dolgoztak, de most ezt is szüneteltetik).

A GM jövőbeni tervei között szerepel egy 20 milliárd dolláros beruházás az e-autókkal és az autonóm vezetéssel kapcsolatosan 2025-ig. A cél, hogy 20 elektromos járművet dobjanak piacra 2023-ig világszerte. Mary Barra vezérigazgató kommentálta a GM jövőbeli elkötelezettségét:

„Úgy gondoljuk, hogy ez a helyes út a haladáshoz. Minden lehetséges szempontból meg fogjuk vizsgálni az elektromos hajtás és az egész EV-szegmens jövőjének lehetőségeit.”

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”