A kutatásért és fejlesztésért felelős vezetőjük, Marcus Schäfer azt állítja, hogy a gyártóknak az egyre népszerűbb crossoverekre kell összpontosítaniuk, nem pedig a ferdehátú modellek kategóriájára.
A Mercedes-Benz számos tanulmányt mutatott be, melyek átfogó képet adnak a márka közelgő elektromos modelljeiről. Az első a 2016-os EQ volt, mely koncepcióban megismerhettük az első, tömeggyártásba is kerülő e-autójukat, az EQC-t. Aztán egy évvel később, 2017-ben megérkezett az EQA Concept, egy vízió, melyen keresztül egy A-osztályú két ajtós elektromos ferdehátú lehetőségeit mutatták be. Ezután következett az EQV Concept, a legfrissebb pedig az EQS Concept volt, nem is olyan régen. Ezzel tette egyértelművé a Mercedes a szándékát arra, hogy elindítson egy luxus elektromos szedán-szériát, mely – ahogyan a vállalatnál fogalmaztak – éllovasa lehet a szegmens piacának.
Ezek a koncepciók (az EQA kivételével) olyan tervek előfutárai voltak, melyekből szériagyártású verzió is készülni fog. Kiderült ugyanis, hogy a Mercedes átgondolta azon döntését, hogy az EQA-t az eredeti tervek szerint ferdehátú kivitelben készíti el. A technológiát inkább egy nagy teljesítményű, kompakt modellbe szerelik bele, életre keltve ezzel a GLA EV-t. Azoknak a vásárlóknak, akik egy robusztusabb megjelenésű elektromos mini-SUV-re vágynak, a gyártó az EQB-t (a GLB elektromos változata, ugyanazon alapokra építve) fogja kínálni.
Kezd egyértelművé válni, hogy aki egy A-osztályhoz hasonló, méretkategóriában és kivitelben azzal megegyező, elektromosan hajtott járműre vágyik, annak máshol kell keresgélnie. Ez tehát a Mercedes stratégáinak alapvonala, akik biztonságosabb pénzügyi befektetésnek tekintették az elektromos crossoverek és SUV-k gyártását.
Schäfer az Autocar-nak tett nyilatkozatában elég nyersen fogalmazott:
„Figyelemmel kell kísérnünk az ügyfelek igényeit, és jelenleg a SUV-k és a crossoverek az abszolút kedvencek. Ezek az elsődleges prioritások.”
Más szavakkal, közvetetten bírálják a többi gyártó elektromos járműgyártással kapcsolatos hozzáállását. Tehát a Volkswagenhez hasonló gyártók, akik a jövőt a ferdehátú elektromos modellekben látják (ami így nem is teljesen igaz, hiszen az ID.4 vagy az ID.Vizzion nem kifejezetten ezt a szegmenst képviseli, a Buzz-ról nem is beszélve), rossz irányba haladnak, legalábbis Schäfer szerint.
Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Mercedes első modellje, az EQC nem kifejezetten érte el a várt eredményeket. A szakértők dicsérik az érezhetően magas minőség, a kényelmes utazási élmény és a lenyűgöző technika miatt, de valójában ez a modell nem különösebben gyors, és annyira nem is jó vezetni.
A jelenlegi helyzet egyértelmű a Mercedes háza táján, elektromos autó fronton: az EQC-k nem fogynak olyan sebességgel, mint amire a márkánál valószínűleg számítottak (talán a kisebb EQA népszerűbb lett volna). Most tehát várnunk kell, de remélhetőleg nemsokára megfigyelhetjük, hogy a tervekben már létező, vadonatúj koncepciók miként szerepelnek majd az elektromos autók piacán.