Az új UX 300e a 2005 óta épített, több mint 1,7 millió önöltő hibrid elektromos Lexus-modellel szerzett tapasztalatokat hasznosítva testesíti meg a márkára jellemző felülmúlhatatlan minőséget és megbízhatóságot. A Lexusnak az akkumulátor-technológia és tartósság terén elért, vezető pozícióját megerősítve a márka első, tisztán elektromos típusának fejlesztése során a mérnökök az autógyártó világelső akkumulátor-vezérlő rendszereire, teljesítmény-szabályozó egységeire és villanymotorjaira támaszkodtak.
Az UX 300e energiaellátásáról egy újonnan kifejlesztett, nagy kapacitású (54,3 kWh) akkumulátorcsomag gondoskodik, amely az NEDC norma szerint 400 kilométeres (azaz a WLTP norma szerint több mint 300 kilométeres) hatótávolságot tesz lehetővé. A 288 cellából álló lítium-ion akkumulátorcsomag az utastér padlója, illetve a hátsó ülések alatt helyezkedik el. Ez nem csupán mély tömegközéppontot eredményez, de a városi szabadidőjárműtől elvárható helykínálatot és praktikumot is lehetővé teszi.
Az akkumulátor minél teljesebb körű szabályozhatósága és maximális élettartama érdekében külön érzékelők mérik minden egyes cella, illetve blokk feszültségét, valamint a cellahőmérsékletet. A jármű fejlett akkumulátor-vezérlő rendszerével együtt ez gondoskodik az akkumulátorok kapacitásának a lehető legteljesebb mértékű kihasználásáról, ami a nagyobb hatótávolságban nyilvánul meg. Az UX 300e modellhez olyan léghűtéses akkumulátorcella-hűtőrendszert dolgozott ki a Lexus, amely biztonságosabb és könnyebb is, mint a folyadékhűtésű rendszerek. Az akkumulátorcsomag belsejében keringő, hűtött levegőnek köszönhetően akár nagy sebességű haladás során, vagy ismételt gyorstöltési ciklusok esetén is fenntartható a stabil akkumulátor-teljesítmény.
Az utastéri légkondicionáló berendezéssel szorosan együttműködő rendszer fokozott menetteljesítményt, hosszabb akkumulátor-élettartamot és jobb töltési teljesítményt biztosít. Az akkumulátorfűtő rendszer fejlesztésekor mindenekelőtt a maximális megbízhatóságra törekedtek. Minden egyes akkumulátor-modul alatt fűtőelemet helyeztek el, így a hideg időjárás a lehető legcsekélyebb mértékben befolyásolja a hatótávolságot, és az elindulás pillanatától fogva rendelkezésre áll a maximális teljesítmény. Végezetül a hosszú, problémamentes élettartam érdekében az akkumulátorcsomagot gumitömítések óvják a nedvességtől és portól.
A Lexus a legteljesebb mértékben megbízik tisztán elektromos járműtechnológiájában. Ennek jeleként a márka 10 éven (vagy egymillió kilométeren) át érvényes szervizgaranciát vállal az akkumulátoros elektromos jármű (BEV) akkumulátorának összes funkcionális meghibásodására, valamint az eredeti kapacitás 70%-át meghaladó kapacitásvesztésre. A garancia feltétele, hogy a tulajdonos betartsa a karbantartási programban előírt, rendszeres átvizsgálásokat. Az akkumulátorra vonatkozó garancián túlmenően az UX 300e városi szabadidőjárműre hároméves általános gyártói garancia, valamint öt évre (vagy 100 000 kilométerre) érvényes hajtáslánc-garancia vonatkozik.
„A villamosítás terén kivívott, elismert vezető szerepünk és tízéves garanciavállalásunk együtt minden eddiginél nagyobb biztonságot kínál azoknak az ügyfeleknek, akik akkumulátoros elektromos járművet keresnek a szegmensben.” – mutat rá Pascal Ruch, a Lexus európai igazgatója.
Precízen kidolgozott elektromos hajtáslánc
A háromtengelyes kialakításának köszönhetően különösen kompakt, új erőátviteli egység fordulatszám-csökkentő szerkezete kiemelkedően nagy motorfordulatszámot tesz lehetővé, és a kategóriaelső teljesítményhez kivételesen alacsony zajszint társul. A komponensek hosszabb élettartama és a különösen finom járás érdekében a Lexus mérnökei egy sor újítást vezettek be, a fogaskerék-fogak felületének polírozásától kezdve a zajcsillapító burkolaton át az optimalizált kenési rendszerig.
Nagy teljesítményű villanymotor
Az UX 300e vadonatúj akkumulátoros elektromos hajtásláncában működő, nagy teljesítményű villanymotor/generátor az első kerekeket hajtja, maximális teljesítménye 150 kW (204 LE.) Ez természetes, dinamikus gyorsítási érzetet eredményez; a végsebesség 160 km/óra, és a jármű álló helyzetből 7,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.