Jürgen Stackmann, a Volkswagen értékesítési részleg vezetőségi tagja bejelentette, hogy június 17-én megnyílik a lehetőség az előrendelők számára, hogy véglegesítsék a rendelésüket. Egyidejűleg pedig a cég az ID.3 értékesítésére kiépített új rendszert is tesztelni fogja.
Ahogy azt Stackmann a Twitteren bejelentette június 17-én 30000 embernek nyílik meg a lehetőség arra, hogy megkössék a kötelező érvényű szerződést az autó megrendelésével kapcsolatban. Ezek azok a vásárlók, akik már kifizették az 1000 eurós előrendelési díjat. A Volkswagen azt ígéri, hogy a kereskedők hamarosan megkeresik a vásárlókat.
Sweet, sweet anticipation is coming to an end! Our ID.3 1st pre-bookers can order their car from 17th June, 2020❗️
— Jürgen Stackmann (@jstackmann) May 5, 2020
You will be contacted by your dealer shortly!
Thanks for your patience!#emobility #VWID3 #VWID @volkswagen pic.twitter.com/9lvyI9hUaR
Egyelőre a végleges árat, a lízingdíjakat, és a végleges szállítási határidőket még nem tették közzé. Az is kérdéses még, hogy mikor lehet majd megrendelni az alap ID.3-at, ami a speciális változat után érkezik, mellyel elindítják az árusítást. Tekintettel az autó szoftverproblémájáról érkező hírekre, kétséges volt az, hogy a VW képes lesz nyáron megkezdeni a kiszállítást.
Legutóbb azonban Herbert Diess a vállalat vezetője „nagy előrelepésről” beszélt a szoftverrel kapcsolatban.
A megrendelések véglegesítése mellett a Volkswagen egy másik fontos rendszer tesztüzemét is végzi. Változik az értékesítési szisztéma, továbbra is a kereskedők állnak majd kapcsolatban a vevőkkel és továbbra is ők rendelik be az autókat. Azonban a vásárló már nem a kereskedővel, hanem közvetlenül a Volkswagennel köti meg az adásvételi szerződését, mint az korábban volt. A kereskedők pedig fix jutalékokat kapnak.
A Volkswagen kereskedők 95 százaléka már aláírta azt a szerződést, miszerint az MEB platformon érkező elektromos autókat, valamint a hamarosan érkező PPE platform járműveit csak az új modell alapján értékesíthetik. Ez azt is jelenti, hogy ezeket az autókat csak azok a kereskedők „árusíthatják”, akik aláírták ezt a megegyezést.
Sok kereskedő pozitívan értékeli az átállást, noha tulajdonképpen feladják a tényleges eladásokat. A múltban például a kereskedésnek a saját pénzéből kellett kiállítási járműveket beszerezniük, mostantól ezeket már a gyár biztosítja majd. A készleteket és a finanszírozást a gyártó közvetlenül fogja kezelni, ennek köszönhetően az autók maradványérték-kockázatát is közvetlenül a Volkswagen vállalja.
A kereskedők tehát kettős szerepet fognak betölteni, az elektromos autók esetében szolgáltatók lesznek a hagyományos autók esetében pedig továbbra is viszonteladók lesznek.