Az elektromos meghajtás iránt érdeklődőknek nem kell bemutatunk a legdinamikusabban fejlődő kínai gyártót, ami a BYD (Build Your Dreams). Az évek alatt egyre jobb minőségű autókat tudtak prezentálni az e-autós témakörben és Kína legnagyobb e-autós gyártójává vált, míg világszinten csak a Tesla tudja megelőzni. De nem csak az autókkal alkottak nagyot, de az elektromos buszokkal is, aminek egyik legjobb példája a BYD komáromi gyára!
Sokan mondják azt, hogy ha egyszer ezek a kínai autók hivatalosan is kaphatók lesznek Európában, az itteni tradicionális gyártók felköthetik a gatyát. Az „invázió” pedig szép lassan beindul, elég csak az Aiways márkára gondolnunk!
Most pedig itt a következő játékos, a BYD. Nem is akarnak sokt várni, még idénre tervezik a belépést a kontinensre, személyautók tekintetében. Nem meglepő, hogy az első kiszemelt ország erre a műveletre Norvégia, az első típus pedig a BYD Tang EV6000.
A Tang EV6000 Kínában egy tisztán elektromos SUV, 4,87 méteres hosszúsággal és 82,8 kWh kapacitású akkupakkal (520 km NEDC hatótáv). Az elsőkerék-meghajtású kivitel 180 kW, míg az összkerékhajtású 360 kW teljesítményű. Azt viszont egyelőre nem tudjuk, hogy az európai kivitel is hozza-e majd ezeket a számokat. Az árak szintén nem ismeretesek egyelőre, de állítólag az európai premier előtt nyilvánosságra hozzák őket.