Márciusban a Nyugat-Európában értékesített autók közül minden ötvenedik elektromos volt

0

Az autógyárak nagy lendülettel vágtak vele a 2020-as évbe elektromos autós szemszögből, mindenhol próbálták minél inkább növelni az eladott villanyautók volumenét. Azonban a kibontakozó világjárvány nem csak a nyugat-európai villanyautó-piacnak, de az egész világnak hatalmas kihívást jelent. 

A jelentős kihívás ellenére az eladások kifejezetten jól alakultak. A következő grafikonon látszik, hogy tavaly óta az elektromos autók piaci részesedése jelentősen nőtt.

„Márciusban a Nyugat-Európában értékesített autók közül minden ötvenedik elektromos volt.”

Márciusban rekordszámú elektromos autót regisztráltak, az eladott autók 6,5 százaléka volt elektromos. A március kiemelten jól alakult, de a negyedév eladásai összeségében is rekordnak számítanak 4,6 százalékkal. Összesen közel 126000 tisztán elektromos autó került regisztrálásra, ez 56 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát. A plug-in hibridekkel összesítve pedig közel 200000 villanyautó került értékesítésre.

Az elmúlt negyedévben a legtöbb elektromos autót Németországban értékesítették, ahol a jelentős állami támogatások igen pozitívan hatottak az eladásokra. Márciusban az új céges járművek 53 százalékát, míg a teljes piac 38 százalékát adták a villanyautók. Az utóbbi 12 hónapban összesen 80000 EV került értékesítésre.

A márciusi eladásokban pedig az Egyesült Királyság a listavezető. Itt az adócsökkentésnek köszönhetően jelentősen nőtt a regisztrált elektromos autók száma. Továbbá az Egyesült Királyság volt az utolsó nagy piac, ami bezárt a koronavírus-járvány miatt. Egyébként az elmúlt 12 hónapban 50000 elektromos autót értékesítettek.

Az elemzők is módosították korábbi előrejelzéseiket. Idén 556000 elektromos autó értékesítésére számítanak, a korábbi 700000 darabos előrejelzéssel szemben. Ez a teljes piac 5 százalékát jelenti. A Moody és az LMC pedig a teljes piacra 21 százalékos visszaesést jósol a nyugat-európai piacon.