Úgy tűnik, a jelenlegi helyzet nem vette el a Mercedes-Benz kedvét attól, hogy tovább haladjon előre azon az úton, ami tisztán elektromos modellekkel van kikövezve. E törekvés megtestesítője az EQ termékcsalád, melynek első tagja, az EQC crossover már valósággá vált. Sokat beszélnek arról, hogy a következő dobás az EQA és EQB modellek párosa lesz, ám a napokban egy AMG-s mérnök elkotyogta magát az Autocar magazinnak, hogy az ő divíziójuknak kell elkészíteni az EQS legdurvább változatát, ami házon belül az AMG feladata szokott lenni.
Ez egy dupla motoros, 600 lóerős monstrum lesz, 899 Nm nyomatékkal. Szép számok, de ha megmaradunk a „farokméregetés” szintjén, akkor ez sajnos kevés lesz a Tesla Model S legerősebb kiviteléhez képest. Még szeptemberben Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója elmondta, hogy már dolgoznak az első elektromos AMG-s modellen, így vélhetően az EQS lesz ez a modell. A lépés valahol érthető, hiszen a Tesla is első körben a drágább modelleket kezdi el árusítani, ezzel is visszahozva minél többet a fejlesztésbe és a gyártásba ölt összegekből. Ennek ellenére az EQS gyártása előbb megkezdődhet, akár már 2021-ben, míg a szalonokba 2022-től érkezhetnek a „sima” EQS modellek, melyekről az alábbi adatok tudhatóak a januári előzetes bemutatkozás óta:
350 kW (469 LE) teljesítmény és 760 Nm nyomaték
Az akkupakk mérete 100 kWh lesz, amivel a tervek szerint 700 km hatótáv érhető majd el. A 0–100 km/h gyorsulás 4,5 mp alatt van meg, a végsebesség 200 km/h.