A Volkswagennek a többi autógyártóhoz hasonlóan növelnie kell az elektromos autó eladásait, hogy teljesíteni tudja az EU által előírt CO2 kvótát. Azonban a társaság súlyos problémákkal küszködik az ID.3 piacra léptetésével, és továbbra sem látható, hogy mikor fog megjelenni a népautónak szánt modell. Most egy belső jelentés szivárgott ki, amiből kiderül, hogy az e-Golf gyártását újra fogja indítani a Volkswagen csoport és egészen szeptemberig fogják folytatni a gyártást. Az e-Golf jelenleg a legnépszerűbb elektromos autó a Volkswagen cseppet sem nagy kínálatában. Az e-Golf modellek kiszállítása egészen novemberig fog folytatódni a jelentés szerint.
A Nextmove német elektromos autókölcsönző társaság által megszerzett dokumentum megjegyzi (körülbelül 3:15-től a YouTube videójukban is hallható ez):
„Az utolsó e-Golf gyártását jelenleg a 45/2020 naptári héten tervezi a Volkswagen. A jelenlegi döntés alapján az utolsó megrendeléseket egészen 2020. október 2-ig, péntekig lehet leadni – a kiszállítás pedig egészen a 47/2020 naptári hétig fog folytatódni.”
Decemberben a Volkswagen bejelentette, hogy eladták a százezredik E-Golf elektromos autót. Akkor a Volkswagen azt nyilatkozta, hogy az e-Golf gyártását beszüntetik, mivel előkészítik a kapacitásokat a 2020 nyarán érkező ID.3 számára. Akkor még a Volkswagen nem említette, hogy ez a leállás pontosan mikor is fog megtörténni, de a most megjelent belső dokumentum viszont már pontosan említést tesz erről:
A Nextmove csapata azonban megjegyezte, hogy ezek a dátumok nem teljesen biztosak. A kiszállítások egészen decemberig is történhetnek. Amennyiben pedig nagy az érdeklődés és a megrendelések száma, a készlet hamarabb is elfogyhat, mint azt a Volkswagen előre eltervezte.
A jelentés azt is megemlíti, hogy a Volkswagen nagyvonalú kedvezményeket is kínál annak érdekében, hogy az autó ára 25000 euró alatt maradjon. A Volkswagen csoport körülbelül egy évvel ezelőtt csökkentette az autó árát 4000 euróval.
Múlt héten a VW az Electreknek adott interjúban elmondta, hogy az ID.3 piaci megjelenése továbbra is 2020 nyarán esedékes. Azonban a vállalat hozzátette, hogy a gyártás lassan indul meg és az első modelleket a vállalat alkalmazottai fogják használni és tesztelni, és csak ezután jut el az autó a vásárlókhoz. A VW azt írta, hogy:
„Az 1. generációs ID.3 gyártása (az eredeti ütemterv szerint) csak néhány darabbal fog elkezdődni. Amikor közeledik a hivatalos megjelenési időszak, akkor a termelést fokozatosan fel fogják gyorsítani.
A következő szakaszban az autókat ki fogják szállítani azon vásárlók számára, akik előfoglalási igényt nyújtottak be az autóra. A VW célja az, hogy egyidejűleg szállítsa le az első 30000 darab 1. generációs ID.3 modellt a vásárlóknak a teljes európai piacon és ez lehetőleg 2020 nyara előtt történjen meg.”
Mindeközben a Volkswagen 3695 e-Golf modellt tudott értékesíteni februárban az európai piacon. Az elektromos Golfnak sikerült februárban túlszárnyalnia a Tesla Model 3 3481 darabos eladási számait, azonban a listát a Renault Zoe vezeti 6391 eladott autóval.
A Volkswagen megjegyezte, hogy továbbra is árulni fogják az e-Up! modelleket és a GTE plug-in-hibrid modelleket is.
A német Süddeutsche Zeitung újság múlt héten belső információkra alapozva arról írt, hogy a Volkswagen küzd a szoftveres problémák megoldásával és az ahhoz szükséges tudás megszerzésével. Az újság azt is megtudta, hogy tárgyalást folytattak a Daimlerrel, hogy közösen fejlesszenek egy új operációs rendszert az elektromos modellekhez.
A Volkswagen mindemellett múlt héten ünnepelte az e-Up! városi autó eladási számait, azt állítva, hogy sikerült 20000 darabot eladniuk. Ez egy újabb jele annak, hogy az ID.3 szoftveres problémái miatt a Volkswagen inkább a jelenleg is forgalomban levő elektromos autóira fekteti a hangsúlyt.
A Volkswagen tervei szerint az Egyesült Államokban még ebben az évben piacra fog kerülni a teljesen elektromos ID.4 crossover.
Az e-Golf gyártási ütemtervének módosítása valószínüleg nem fogja megváltoztatni a Volkswagen helyzetét Amerikában, mivel ott az üzemanyag-hatékonysági előírások nem olyan szigorúak, mint Európában. Tavaly októberben a VW eltávolította az e-Golfot a 2020-ban megvásárolható modellek közül az amerikai piacon. A 2020-as évre tervezett darabokat inkább a kanadai piacra szánják. Azonban a még raktáron levő 2019-es e-Golf modellek értékesítése meg fog történni. A VW döntése érthető, mivel mindössze 361 darab e-Golfot sikerült értékesíteniük az Egyesült Államokban 2020 első három hónapjában, ami 58 százalékkal alacsonyabb eladást jelent az előző év azonos időszakához képest.