A város ugyanis jelentős megrendelést adott le az elektromos buszokat gyártó vállalat felé. Az új tömegközlekedési eszközöket 2020 végéig állítják forgalomba. A dicsőség pedig a Solaris cégé, akik elkészítették az első Urbino 18 típusú csuklós elektromos buszokat, a megrendelők között pedig ott sorakozott 130 darab e-busszal a lengyel főváros, Varsó is. A most érkezett járművek az 503-as vonalon állnak szolgálatba.
A fennmaradó buszokat az év végére szállítják le és helyezik üzembe, aminek köszönhetően 500-ra nő az MZA varsói buszüzemeltető alacsony- és zéró kibocsátású járműflottája (ideértve a több, mint 150 tisztán elektromosan hajtott közlekedési eszközt).
Javier Calleja, a Solaris Bus & Coach S.A. vezérigazgatója elmondta:
„Ez hatalmas lépés Varsó polgárai számára, illetve a főváros levegőminőségének javítása érdekében is. Kiváló példaként szolgál Varsó a modern városi közlekedés-szervezésre és a fenntartható városi közlekedésre. A város lakói pedig legkésőbb az év végével kezdődően vehetik igénybe a 130 új elektromos járművet, melyek üzembe helyezése megkezdődött, és folyamatosan zajlik.”
A járművek hatalmas mérete ellenére akkumulátoraik meglehetősen kompaktak, mindössze 150 kWh a kapacitásuk. Ennek az az oka, hogy a hatalmas aksik helyett a hangsúlyt inkább arra fektették, hogy naponta többször, rendkívül gyorsan tudjanak a buszok tölteni áramszedőkön keresztül. Az elektromos járművekre egyszerre felengedhető utasok száma ezzel 133-ra nőtt.
„Az Urbinos buszok egy rendkívül csendes, teljesen kibocsátásmentes tömegközlekedési lehetőséget biztosítanak, melyek 133 utas befogadására képesek. A járműveket 150 kWh teljesítményű Solaris akkumulátorokkal szerelték fel a tervezők. Technikai megoldásainak köszönhetően a buszok magasfeszültségről is képesek tölteni, ami az egyik leggyorsabb módja az energianyerésnek. Nagyon fontos, hogy az akkumulátoroknak igazán hosszú élettartama legyen, ugyanis a kisebb kapacitás és a szinte egész napos használat miatt jelentős számú töltési ciklust kell kibírniuk. Hasonló akkumulátor-megoldásokat alkalmaz a lengyel gyártó többek között a Brüsszelben és Barcelonában használatos elektromosan hajtott buszaiban is.
Az akkumulátorokat könnyedén feltölthetjük hagyományos csatlakozóval rendelkező töltőoszlopokról a töltőkkel felszerelt járműállomásokon, vagy az áramszedő segítségével is. A Varsóban közlekedő összes e-busz két töltőaljzattal rendelkezik: az egyik a jobb oldali első kerék dobja fölött, a másik az utolsó ajtó mögött helyezkedik el, míg az áramszedő berendezés a tetőre van felszerelve.”