Nem kétséges, hogy a Porsche nem fél attól, hogy elköteleződjön az elektromos világ felé. Az olyan apró műveletektől eltekintve, mint például a Rimac próbálkozásai, a Porsche agresszívebbnek tűnik a szuperautók birodalmában, ha az e-autók fejlesztését és teljesítményét nézzük. Egy ideje már ismert, hogy újabb modellt vonva be az EV flottájába, a Porsche elkészíti a Macan teljesen elektromos változatát. Most azonban az Automobilwoche új jelentése betekintést nyújt a projekt részleteibe is.

Hirdetés

A cikk idézi a Porsche fejlesztési igazgatósági tagját, Michael Steinert, aki a hírek szerint azt állítja, hogy az elektromos Macan gyártása várhatóan 2022 végén kezdődhet. Hangsúlyozni kell, hogy ez a határidő a gyártás megkezdésére vonatkozik, azaz a SUV valószínűleg csak az ezt követő évben debütál majd, mint szériaautó. A gyártás megkezdésétől a kiszállításokig több hónap, akár egy év is eltelhet. Láttuk a Ford hasonló intézkedéseit a Mustang Mach-E-vel, nem is beszélve a Tesla Cybertruckról és az új GMC Hummerről. Utóbbi formálisan még nem debütált teljes egészében, de az eladások egy évvel később kezdődhetnek meg a nem-hivatalos bemutatáshoz képest is, valamikor 2021 végén.

Nézzük a lényeget! Milyen lesz a Macan EV? Ebben a korai szakaszban semmit nem lehet még biztosan állítani, de nagyon hiteles pletykákat hallottunk a Porsche vezetőitől, melyek közül kiemelendő a Turbo S változat 700 lóerős (525 kilowatt) tervezett teljesítménye. A név kissé félrevezető, ugyanis nyilvánvaló, hogy valójában nincs turbófeltöltője (hasonlóan a Taycanhoz), az elnevezés mindössze a Porsche megszokott nomenklatúráját hivatott követni. Ez azt jelenti, hogy lesz egy alap kivitel Turbo néven, és minden bizonnyal érkeznek majd más almodellek is Macan EV-sorozatból.

Talán még ennél is érdekesebb, hogy a pletykák arra engednek következtetni, hogy a Macan 2024-től megszűnik létezni hagyományos erőforrással szerelt változataiban, kizárólag tisztán elektromos hajtással lesz elérhető a vásárlók számára. Ez egy óriási lépés a Porschetól, mivel a Macan viszonylag rövid idő alatt a vállalat legkelendőbb járművévé vált, de nem gondoljuk, hogy nagy veszteség lesz a döntés. A belsőégésű motorok teljes mértékű kivonására a Porsche vásárlói valószínűleg még nem állnak készen, de az autóipar jelenlegi fejlődésének sebességével a dolgok 2024-ig nagyot változhatnak. Ha pedig ilyen ütemben halad előre a luxusmárka az elektromos mobilitás eddig kitaposatlan útjain, olyan felfedezéseket tehet, melyek birtokában egyedülálló termékeket gyárthat az autópiac felső kategóriája számára, sok-sok értékes vevővel bővítve népszerűségét.