A Bollinger bemutatta az első elektromos teherautó platformját

0

A Bollinger Motors, egy elektromos autókra szakosodott startup bemutatta az első elektromos autó platformját és alvázát, amit haszongépjármű gyártóknak terveznek majd eladni. A cég eredetileg New Yorkban indult, most viszont már Michiganben van a központjuk. Fő projektjük egy nagyon egyszerű, viszont sokoldalú elektromos teherautó-platform fejlesztése volt.

Korábban egy elektromos, Jeep-szerű terepautóról rántották le a leplet, ez a Bollinger B1, később pedig egy pickup-verzió, a Bollinger B2 került a nagyközönség elé. Mindkét jármű egyszerű és robusztus kialakítású, így vonzó lehet mindazokak, akik terepen szeretnének járni elektromos autóval. 

Beszéltek a B1 gyártásáról is, azonban ezt többször elhalasztották, feltehetően a vásárlókat elriasztó 125 000 dolláros ár miatt is. 

A Bollinger azonban most kihasználja a járműveken végzett munkájának a gyümölcsét és felfedte az elektromos teherautók számára használható elektromos platformot, amit értékesíteni fognak azoknak, akik érdeklődést mutatnak a iránta.

A cég CEO-ja, Robert Bollinger így kommentálta: 

„Amikor megépítettük a 3-as osztályú B1-et, tudtuk, hogy inkább a platformnak van kereskedelmi értéke és nem az autónak. Nem csak az általunk kabinnal szerelt változat használható, hanem teljesen egyedi teljes felépítmények is adaptálhatók ahhoz az E-Padlólemezhez, amit terveztünk, ezzel a megoldással sokkal gyorsabban segíthetjük a világot az elektromos közlekedésre való átállásban.”

Nyilvánosságra hozták a szabadalom alatt álló Bollinger Motors E-Padlólemezének a specifikációit is: 

  • 120 kWh akkumulátor
  • opcionálisan 180 kWh akkumulátor
  • öszkerékhajtás
  • minden terepen használható 
  • két motor
  • portáltengely
  • 2,2 tonna maximális teher
  • nagyon alacsony súlypont
  • könnyen igényekre szabható tengelytáv 
  • hidraulikus blokkolásgátlós fékek (ABS)
  • kipörgésgátló
  • menetstabilizáló rendszer
  • hidraulikus szervokormány
  • hidro-pneumatikus önszintező felfüggesztés
  • független első és hátsó felfüggesztés
  • 5–15 kW-os fedélzeti töltő/inverter
  • teljes energiarendszer-vezérlés, konfigurálható az adott felépítményhez
  • integrált hőkezelő rendszer
  • megfelel a 3. osztály [az Egyesült Államok teherszállító járműveire vonatkozó szabályozás – a szerk.] előírásainak

A Bollinger szerint az E-padlólemezt a B1 és B2 autókkal együtt gyártják, és 2021-ben kereskedelmi forgalomba hozzák. 

Mindez nagyon jól hangzik, de meg kell jegyezni, hogy ahogy a B1 és B2 autók árai nagyon magasak, a padlólemez ára is fontos tényező lesz. Viszont ha elkezdik vásárolni ezt a platformot, akkor végre tisztességes verseny lesz a haszongépjárművek elektromos változatai között is. 

Mindez több lehetőséget is jelent, viszont egy fontos tényező az amortizáció, mivel ez egy nagyon fontos pont a haszongépjárművek területén. Amennyiben ezen a téren jobban teljesít, mint a hagyományos hajtás, nagy szerepe lehet az elektromos haszongépjárművek megjelenésében.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!