Amerika nem kap BMW iX3-at

0

Úgy látszik, az új német elektromos SUV-k nem nagyon akarnak maguknak helyet találni az Egyesült Államokban. Először a Mercedes-Benz halasztotta el az EQC ottani piaci bevezetését 2021-re, és inkább az európai eladásokra koncentrál, tekintve az új szén-dioxid kibocsájtási normák meglétét. Most pedig a BMW iX3 jutott ugyanerre a sorsra, de ez utóbbi esetében a piaci bevezetés teljes leállításáról döntött a BMW.

Az Automotive News magazinnak nyilatkozó BMW-s szóvivő is megerősítette az értesülést:

„jelenleg nem tervezzük az iX3 bevezetését az Egyesült Államok piacára.”

A hivatalos adat szerint 74 kWh (nettó) az akkupakk mérete az autóban, aminek segítségével az autó 440 km WLTP hatótávot tud teljesíteni, így véleményünk szerint lenne létjogosultsága a modellnek. A gyáriak külön büszkék a fogyasztásra is, esetünkben ez 20 kWh/100 km alatti értéket jelent. Az 5. generációs hajtásláncnak köszönhetően az iX3 akár 30 százalékkal hatékonyabban használhatja majd fel a bele töltött energiát, amit ráadásul a legújabb, NCM-811 technológiájú akkucellákban fog tárolni!

A cellákban a BMW mérnökei jelentősen csökkentették a kobalt arányát, valamint az energiaigényesség 20 százalékkal javult a korábban használt cellákhoz képest. A leadott teljesítmény a korábban kiszivárgott 200 kW (270 LE) érték helyett 210 kW (286 LE) lett, 400 Nm nyomatékkal!

Az adatok tehát szépek, bízzunk a mielőbbi európai megjelenésben!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!