Tavaly szeptemberben nagyot szólt a Volkswagen első, alapoktól elektromosnak tervezett autója, az ID.3. Az autó egyben a cég megújulásának a szimbóluma is, elősegítendő a dízel-botrány okozta népszerűségvesztés visszaszorítását. A Golf méreteit idéző ID.3 az első olyan típus, amely már az elektromos autók számra készített MEB platformra épül.
Az ID.3 egy ötajtós modell, melynek hossza 4261 mm, szélessége 1809 mm, magassága pedig 1552 mm. Az alábbi táblázatban az autó fizikai kiterjedésére vonatkozó adatok láthatóak:
ID.3 | Golf | |
Hossz | 4261 mm | 4258 mm |
Szélesség | 1809 mm | 1799 mm |
Magasság | 1552 mm | 1492 mm |
Tengelytáv | 2765 mm | 2620 mm |
EU száraz súly (min.) | 1794 kg | 1240 kg |
Fordulókör | 10,2 méter | 10,9 méter |
Csomagtartó | 385 liter | 380 liter |
Aki esetleg szemez az ID.3-mal, annak az alábbi 10 perces videót is ajánljuk figyelmébe, amin az ID.3 összeszerelése tekinthető meg. Az autó gyártása amúgy már tavaly novemberben kezdetét vette Zwickauban.
Ami viszont lényegesebb, hogy a Volkswagen már a bemutató idején is hangsúlyozta, hogy az ID.3 esetében több felszereltségi szint is megjelenik majd, melyekben az akkumulátor mérete is eltér. Most pedig hivatalosan is tisztázásra került a szintek nevei és azok tartalma.
Pure (45 kWh), Pro (58 kWh) és Pro S (77 kWh)
Mint látható, a három alap felszereltségi szint megmaradt. Megemlítjük még a bemutatáskor megismert ID.3 1ST limitált modellt is, melyből csupán 30000 darabot készített a Volkswagen. Az Alábbi táblázatban a főbb tudnivalókat szedtük össze.
ID.3 | Pure | Pure Power | Pro | Pro Power | Pro S |
Hatótáv (WLTP) | 330 km | 330 km | 420 km | 420 km | 550 km |
kapacitás (nettó/bruttó) | 45 kWh/48 kWh | 45 kWh/48 kWh | 58 kWh/62 kWh | 58 kWh/62 kWh | 77 kWh/82 kWh |
Motor csúcsteljesítménye | 93 kW | 110 kW | 107 kW | 150 kW, 310 Nm | 150 kW, 310 Nm |
Fedélzeti töltő (AC) | 7.2 kW | 7.2 kW | 11 kW (3-fázis) | 11 kW (3-fázis) | 11 kW (3-fázis) |
Villámtöltés (DC) | 50 kW (100 kW opció) | 50 kW (100 kW opció) | 100 kW | 100 kW | 125 kW |
ID.3 Pure/Pure Power: Az ID.3 belépő szintjei, ám így is megvan a 330 km WLTP hatótáv. A hátsó tengelyen lévő motor teljesítménye 93 vagy 110 kW lehet. A kezdőár a német piacon 30000 euró alatt lesz majd. A felszereltség már itt is impozáns: 18 collos alufelnik, LED fényszórók elöl és hátul, hangulatvilágítás az utastérben, hangutasítások, Air Care Climatronic légkondicionálós. Kulcsnélküli indítás, vezetőtámogató rendszerek.
ID.3 Pro/Pro Power: A középső szinten már alap a 100 kW-os villámtöltési képesség, míg az elektromos motor teljesítménye 107, vagy 150 kW, 420 km WLTP hatótáv mellett. Az akkupakk mérete 58 kWh.
ID.3 Pro S: A felhozatal csúcsa, 150 kW csúcsteljesítménnyel, 310 Nm nyomatékkal, 77 kWh-s akkupakkal. A WLTP hatótáv 550 km is lehet, használattól függően. Főbb ismertető jelei a 19 collos Andoya kerekek és a „Play & Pause” dizájnolású pedálok.
Mindhárom kiviteli szint közös jellemzője, hogy a beltér Sytle és Style Plus néven is konfigurálható lesz, aminek része lesz még a fűthető bőrkormány és az akár 30 színű beltéri hangulatvilágítás. A Style Plus csomagban motoros ülésállítás, ülésfűtés és masszázsfunkció is elérhető. A Volkswagen a lehető legnagyobb mértékben leegyszerűsítette a konfigurátor felületét, ahol tényleg pár kattintással megalkotható álmaink ID.3 kivitele.
A Volkswagen ID.3 vásárlói jogosultak lesznek kedvezményesen tölteni az IONITY töltőin is, igen barátságos 0,3 euró/kWh áron. Ráadásul a 1ST kivitel vásárlói 2000 kW, vagy 600 euró ajándék töltést kapnak We Charge kártyán.