VW: Olyan közel szeretnénk kerülni a Teslához, amilyen közel csak lehet

0

Ebből a kijelentésből azért érzékelhető, hogy valamelyest visszatért a bajorok realitásérzete, ugyanis nem olyan régen még arról beszéltek, a közeljövőben meg szeretnék előzni a Teslát az elektromos autó-eladásaikban.

Ettől függetlenül azért a nagyratörő vágyai megmaradtak a Volkswagennek. Herbert Diess, a VW vezérigazgatója a minap arról beszélt a Financial Times-nak, hogy cégük elegendő kapacitással rendelkezik 1 millió EV legyártásához 2023-ig. Azt mondta, a valódi jövedelmezőség az első elektromos SUV elkészültével fog kezdődni. A rosszindulatú vélemények ellenére a német cégóriás vezetője azt állítja, készen állnak arra, hogy teljesítsék ígéretüket, és ott legyenek szorosan a Tesla nyomában.

A következőket mondta a Tesla sikerének lehetséges titkáról:

„Elon Musk olyan kockázatot vállal, amit mi nem tudtunk volna. Én azért azt hiszem, jó páros vagyunk jelenünk autópiacán, mert azzal, hogy ők ilyen rohamtempóban haladnak, minket is gyors fejlődésre késztetnek, mi pedig megpróbálunk a lehető legközelebb maradni.”

 Januárban Diess részt vett a svájci Davosban tartott világgazdasági fórumon, ahol elmondta:

„Nagyon optimisták vagyunk abban, hogy lépést tudunk tartani a Teslával, és valószínűleg egyszer meg is előzhetjük őket.”

A kockázatvállaláson kívül a VW másik hátránya a cég családi tulajdonosi struktúrája és szakszervezeteinek erőssége. Az FT szerint ez meggátolja a VW azon lehetőségét, hogy megváltoztassa stratégiáját és csökkentse a munkabérköltségeit.

Minden beszámoló szerint Diess nagy erőkkel támogatja az EV-k térnyerését a vállalat portfólióján belül, továbbá támogatja az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó szigorú törvényeket.

„Ha a társadalom úgy dönt, hogy elfogadja az alacsony kibocsátásra vonatkozó törvények hasznosságát, még többen váltanak majd e-autóra, és valljuk be, valóban ez mindannyiunk érdeke.”

Az FT spekulációi szerint a VW-nek százezer ID.3-at és más elektromos modellt kell eladnia, hogy csökkentsék flottájuk széndioxid-kibocsátását, és megfeleljenek az EU előírásainak. A CO2-kvóta ügyében egyébként eltérőek a vélemények, vannak, akik úgy gondolják, a gyártók képesek lesznek teljesíteni az előírásokat, míg más elemzők szerint súlyos bírságok várnak a cégekre az év végén. Mindenesetre a januari eladások bizakodásra adnak okot.

A termelés kulcseleme az elektromos hajtású autók esetében az akkumulator-kérdés. Diess azt mondta, bízik abban, hogy a VW elegendő mennyiségű akkumulátorral rendelkezik 1 millió EV-hez. Ez az állítás azért is érdekes, mert az Audi, aki szintén a VW csoport tagja, akkumulátorhiány miatt leállította az e-tron elektromos SUV gyártását az elmúlt héten.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”