Az Audi elektromos stratégiája: Látjuk az előnyeit, de sok munkára van még szükség

0

Cody Thacker, az Audi amerikai EV részlegének vezetője szerint az elektromos autók értékesítése nagy sebességgel növekedhet a következő néhány évben. Az előző héten Chicagóban megrendezett Economic Club keretein belül a következőket mondta: 

„Öt évbe telt, hogy vállalatunk eladja az első millió elektromosan hajtott autót. 2020-ban el fogjuk érni a 10 millió értékesített e-autót, és minden reményünk szerint újabb milliót fogunk eladni négyhavonta. Ez pedig csak a kezdet!”

Thacker szerint a dolog kulcsa az, hogy olyan értékesítőket kell találni, akik értékelik az EV-k nyújtotta előnyöket, így aktívan és eredményesen tudják áruba bocsátani ezeket az autókat. 

„Két évvel ezelőtt még másképp tárgyaltunk az értékesítőkkel, és ők is másképp beszéltek velünk. Sokkal több ellenállást tapasztaltunk. Ma már a kereskedők is látják az értékeit ennek a szegmensnek, mi pedig próbálunk kényelmes feltételeket biztosítani ahhoz, hogy szintet lépjen az e-autókba vetett hitük. Ez az a pont, amin mindannyian dolgozunk.”

Annak ellenére, hogy az elektromos járművek számára rendkívül jó példát mutatott, az Audi viszonylag kevés (5369 db) e-tron-t adott el 2019-ben, melynek értékesítése az előző év áprilisában kezdődött.

„Van valami igazán élvezetes az e-autókban, mely valószínűleg a dinamikus vezethetőségnek, a gyorsaságnak és a hangtalanságnak köszönhető” – mondta Thacker a találkozón. 

A vezető belátja azonban, hogy az elektromos autók még jóval drágábbak belső égésű erőforrással szerelt társaiknál, illetve a nyilvános töltés lehetőségének fejlesztése is központi érdek, ugyanis ez az a két tényező, amik jelenleg akadályt képeznek az e-autó értékesítésben. Thacker erre vezeti vissza azt is, hogy az EV-tulajdonosok 80 százaléka otthon tölt. 

Szó esett arról is, hogy 2025-ig az Audi kínálatának harmada elektromos modellekből fog állni, ez a projekt egyaránt magában foglalja a tisztán elektromosan hajtott, és a plug-in hybrid járművek flottájának gyarapítását is. A Wards Auto szerint Thacker még mindig a belső égésű motorok használatában hisz, az Audi EV-felelőse azonban úgy gondolja, sokféle ember van, számtalan igénnyel, melyek túlmutatnak mindenféle infrastrukturális és üzleti érdeken.

„Hiszek abban, hogy 2021-ben több, mint 500 különböző elektromos modellből választhatnak a vásárlók szerte a világon, illetve 2040-re az amerikai autópiacon 60 százalékos sávot tudhat magáénak az e-autók szegmense.”

Novemberben a német autógyártó úgy nyilatkozott, hogy 2024-ig felgyorsítja EV beruházásait. Januárban jelentések kaptunk arról, hogy az Audi csökkentette az e-tron gyártását brüsszeli székhelyű gyárában. Az Audi szóvivője a témában röviden nyilatkozott:

„A kialakult helyzet az Egyesült Államok ellátására nincs befolyással.  A kereskedők rendelkeznek némi készlettel, a megrendeléseket pedig továbbra is leadhatják a vásárlók.”

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”