A Honda e érkezésével új karakter és stílus jelent meg a kisméretű Hondák világában, mindazonáltal a modell magán hordozza a legendás ősök legnemesebb vonásait is. A formaterv kidolgozásakor magas használati értékre és könnyű használhatóságra törekedtek a szakemberek, ennek eredményeként született meg az egyszerű, letisztult és egyedi kocsitest. A szemet gyönyörködtető kontúrok a motorháztetőről indulnak, innen nekirugaszkodva ölelik körül a panoráma-szélvédőt, ami egy síkba került az A-oszlopokkal. Ez utóbbi megoldásnak hála a Honda e olyan benyomást kelt a szemlélőben, mintha nem lenne szélvédőkerete, azaz még letisztultabb és modernebb az összhatás. A kompakt oldalsó kamerák alkalmazásával feleslegessé vált a menetszél és az esővíz elvezetését szolgáló légterelővonalak kialakítása, továbbá kisebb a lépcső az A-oszlopok és az oldalablakok között. 

Hogy minél egyszerűbb legyen a használat, a rejtett kilincsek a tulajdonos, pontosabban az intelligens kulcs közeledését érzékelve automatikusan előbújnak. Ez természetesen a My Honda+ okostelefon-alkalmazás digitális kulcsával is elérhető, sőt a hozzáférés meg is osztható. A hátsó ajtók külső kilincseit a C-oszlopba integrálták, így nem törik meg a formai harmóniát. Érdekesség, hogy a rejtett, automatikusan előbúvó kilincs éppúgy egyedülálló ebben a méretosztályban, mint az Oldalsó Kameratükör Rendszer (SCMS, további információt az 5. fejezetben olvashat). Szintén a zavaró részletek nélküli, aerodinamikailag hatékony formatervet szem előtt tartva döntöttek úgy a fejlesztők, hogy a rádió, a navigációs rendszer és a mobilkommunikációs eszközök antennáját a hátsó ablak felső részébe építik be. 

Az első és hátsó, fekete, lámpák közötti paneleket egyedi, konkáv profil teszi látványossá, a fényszórók pedig világító, kerek keretet kaptak, tiszta, egyszerű, már-már emberi arccal felruházva a modellt. A klasszikus, kör alakú lámpák modern interpretációja kettős előnnyel kecsegtet: egyrészt kifejezetten látványosak, másrészt használati értékük is magas. Utóbbi a három az egyben építésmódnak köszönhető, tudniillik a nappali menetfényt, az irányjelzőgyűrűt és a távolsági fényszórót is magában foglalja a búra. 

Hirdetés

A gyűrűkben 12 LED sorakozik egymás mellett, melyek számos módon képesek felvillanni. Érkezésnél például körbeszalad a fény a lámpa körül, így üdvözli közeledő tulajdonosát a Honda e. A könnyen felismerhető, jellegzetes hátsó lámpatest tökéletesen passzol a dizájnhoz, és szintén több funkciót tölt be, hiszen helyzetjelzőként, féklámpaként és irányjelzőként is szolgál.

Ugyancsak magas a használati értéket célzó formatervezési filozófia érvényesült a töltő aljzatának kialakításakor, amennyiben a “motorháztető” középrészére helyezték el a csatlakozót, így az autó mindkét oldaláról elérhető. A csatlakozó üvegfedele mindazonáltal formai elemnek sem utolsó, szép és igényes kialakítású illetve nagy teherbírású. A fedél a kényelmes mindennapos használat érdekében – kulccsal vagy My Honda+ alkalmazással nyithat a tulajdonos. A fedél alatt megbúvó LED üdvözli a vezetőt, ha közeledik, és színével jelzi az autó állapotát. Ha kéken világít, éppen tölt a rendszer, ha pirosan, valami hibát észlelt.

A karosszéria kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztett, vadonatúj platformon nyugszik, ennek a jövőbe mutató műszaki alapnak tudható be a Honda e kompakt mérete is. Szintén meghatározó az alacsony, erőt sugárzó építésmód, amit nagy kerékjárati ívekkel és széles kerekekkel fűszereztek meg a Honda munkatársai, hogy ne csak letisztult és egyszerű legyen a modell, hanem egyben sportos, lendületes is.

A belépőmodell 16”-os könnyűfém felnijei éppoly minimalisták, mint maga formavilág. A csavarokat takaró, méretes középrész és az egyenes vonalú küllők sokasága elsősorban letisztultságával hívja fel magára a figyelmet. A Honda e Advance-hoz rendelhető, 17”-os kerekek két színben pompáznak, s mivel a féktárcsákat, valamint a -nyergeket egyaránt eltakarják, még egységesebbé teszik az összhatást.

Modern belső kialakítás egyszerű, minimalista stílusban, 

Az egyszerű, letisztult karosszériához remekül passzoló kabin lágy tapintású, kiváló minőségű anyagokból készül, így egyszerre hangulatos és modern. Hála a nagy tengelytávnak, a helykínálat a magasabb méretosztályú modelleket idézi, sőt egy fokkal még tágasabbnak hat a kabin, hiszen az első sor is átjárható. A műszerfal teljes szélességében végigfutó LCD-érintőképernyő vízszintes vonalai még nagyobbnak láttatják az utasteret, a hatalmas szélvédő pedig páratlanul széles látómezőt garantál. Hogy semmi ne zavarja meg a harmóniát, az ablaktörlő lapátok rejtettek.

A lounge-okat idéző miliőt többek között a melange-szürke szófakárpittal és egyéb jelenkori otthonokban használt, kellemes tapintású anyagokkal sikerült elérni, a fahatású betétek pedig még hívogatóbb, melegebb légkört teremtenek, és a minőségérzetet is jelentősen fokozzák.

Az elmés, innovatív megoldások jelentősen megkönnyítik a Honda e mindennapos használatát. A többi vezetést segítő eszköz mellett a hagyományos belső tükröt kiváltó Középső Kameratükör Rendszer (Centre Camera Mirror System) is említést érdemel, hiszen a tolatókamera képét jeleníti meg, számottevően javítva a kényelmet és a biztonságot, mikor – például az utasok vagy a poggyászok miatt – nehézkes a kilátás hátrafelé. Ez a kiegészítő a Honda e Advance esetében az alapfelszereltség része. A kétküllős kormánykerék ugyancsak az egyszerűséget és a használati értéket középpontba helyező minimalista stílusban fogant. Az audiorendszer és hangfelismerő gombjait körülöleli az elegáns magasfényű fekete betét a kormányküllőkön, szintén ezt a megoldást találhatjuk a sebességrögzítőt vezérlő gomb körül is.

A bluetooth-kapcsolat mellett egyéb csatlakozási lehetőséget is felkínál a Honda e, ezekkel tölthetjük vagy párosíthatjuk különféle eszközeinket. Végigböngészve a lehetőségeket, HDMI-csatlakozót, valamint 12 és 230 V-os elektromos aljzatot is fellelhetünk (utóbbi váltakozó áramú, max. 1500 W-ot ad le). Emellett két USB-aljzatot használhatnak az elöl ülők, és további kettőt a hátul utazók.

Az állítható középkonzol sokoldalú tárolóhelyként is szolgál, rekeszét közvetlenül a csatlakozók alatt helyezték el, hogy például a telefonok kábelei ne fussanak össze-vissza. Nagy könnyebbséget jelent a kihajtható, dupla pohártartó, maga a telefontartó tálca pedig előre és hátra is helyezhető, sőt akár el is rejthető. A tárolórekesz néhány eleme ki is vehető, a tulajdonos eldöntheti tehát, hogy kis vagy nagy méretű táskát helyez be.

A középkonzol ugyanazt a kárpitozást kapja, mint az ajtók és az ülések, ezáltal minden részletet modern, kortárs kisugárzás varázsol esztétikussá. Ahogy az egy kimagasló használati értékű modelltől elvárható, az első ajtózsebekben nagyobb vizes palackok is elférnek, s hátulra is behelyezhetők az átlagos méretű üdítők.

Roppant kényelmes a szófákat idéző, kimagasló minőségű hátsó ülés is, ami természetesen a modern összhatáshoz is hozzájárul. A tetőkárpitba integrált, utasok feletti lámpák fénye nem zavarja a szemet, ugyanakkor kényelmesebbnek, kifinomultabbnak érzékelteti a teret, hiszen olyan, mintha egy nappaliban gyúlna világosság. Ezt az érzetet erősíti a B-oszlopra helyezett kapcsoló is. 

A Hondához méltóan remekül variálható csomagtartó befogadóképessége – alaphelyzetbe állított üléseknél – 171 liter (VDA szabvány szerint), és nincs rakodóperem, hogy minél könnyebb legyen a bepakolás. A síkba dönthető hátsó üléstámlák lehajtásával a szállítókapacitás tovább nő, ilyen esetekben 861 liternyi poggyász fér el a tetővonalig mérve (VDA szabvány szerint).